Lente.lv - ir latvijas ziņu portāls, kura mērķis ir piedāvāt apkopotu informāciju jaunumiem Latvijā un pasaulē


Auto

Tesla Cybertruck avārija beidzas ar uguns inferno: Ģimene iesūdz tiesā par "šausmīgu un mokošu" nāvi

Tesla Cybertruck avārija beidzas ar uguns inferno: Ģimene iesūdz tiesā par "šausmīgu un mokošu" nāvi
Foto: publiskais no interneta
0 0 107 0
Traģiskais incidents un tiesvedības sākums

Pēc mokošiem desmit mēnešiem, kuru laikā notika nesekmīgi mēģinājumi panākt vienošanos par kompensāciju, traģiski bojāgājušā ģimene ir vērsusies tiesā pret uzņēmumu Tesla. Notikums, kas noveda pie šīs sirdsāķu pilnās cīņas, risinājās pagājušajā gadā, kad 47 gadus vecais Maikls Šīhans no Teksasas avarēja ar savu Cybertruck, noslīdot grāvī, un nespēja no transportlīdzekļa izkļūt.

Šausminošā nāve un eksperta skatījums

Viņa bojāeja bija neiedomājami šausmīga un maksimāli mokoša. Elektroauto pikapa akumulators aizdegās, sasniedzot satriecošu 2760°C temperatūru – karstumu, kas spēj sagraut kaulus. Izdevums The Independent sarunājās ar ģimenes advokātu S. Skotu Vestu, kurš pirms kļūšanas par juristu strādāja par rūpniecisko dizaineru-inženieri. „Viņš bija par 20 cm īsāks nekā pirms sadegšanas. Tas ir termisks lūzums,” advokāts skaidroja ar drebošu balsi. „Šī ir vis sāpīgākā un ilgstošākā spīdzināšana, kāda vien nāvē var būt. Neatkarīgi no tā, vai tā ir tvaiks, uguns vai elektrība, nervi burtiski tiek pakļauti tam. Tas ir šausmīgi. Ja esat kādreiz bijis slimnīcas apdegumu nodaļā, jūs varētu dzirdēt, kā pacienti lūdz ārstus ļaut viņiem nomirt, jo sāpes ir tik neciešamas.”

Dizaina defekti un neglābjamās durvis

Prasībā norādīts, ka 2024. gada 25. aprīlī Šīhans iegādājās pavisam jaunu Cybertruck Tesla autosalonā Kipresā, Teksasā. Tikai pēc 102 dienām, braucot mājās, auto noslīdēja no ceļa un ietriecās lielā betona caurulē, pēc kā transportlīdzekļa „hipernestabīlā” akumulatoru sistēma pārgāja „termiskās eksplozijas” režīmā – ķēdes reakcijā, kas noveda pie nekontrolējamas temperatūras paaugstināšanās.

Tiek apgalvots, ka šādu sadursmi normālos apstākļos būtu iespējams izdzīvot, taču „defektīvi izstrādātais” Cybertruck iesprostojis vadītāju. Pēc elektroenerģijas padeves pārtraukuma vadītājs nespēja atvērt Cybertruck elektriskās durvis parastajā veidā. Ārējie durvju rokturi arī nedarbojās, bet avārijas manuālās durvju atvēršanas sviras Cybertruck modeļos esot „nepamatoti grūti atrodamas ārkārtas situācijā”, teikts dokumentā.

Prioritātes: estētika pār drošību

Advokāts norāda, ka dizaina estētikai acīmredzami bijusi prioritāte pār funkcionalitāti modeļa izstrādē. „Jūs ne tikai braucat uz 1325 kg smagiem akumulatoriem, bet šī ‘kosmosa kuģa’ dizains ir divpusējs zobens,” atzīmēja Vests.

Alternatīvas un nepilnības

Sekojiet mums līdzi:

Prasībā uzstāj, ka Tesla varētu izvēlēties drošākus akumulatora elementus ar lēnāku siltuma izplatīšanos, kas ir viegli pieejami un dotu pasažieriem vairāk laika pēc avārijas. Tas neietekmētu auto lietderīgās īpašības, un alternatīvie konstruktīvie risinājumi būtu „gan ekonomiski, gan tehnoloģiski pieņemami”. Tāpat tiek apgalvots, ka Cybertruck ir „nestabils pret sadursmēm” dzinēju tuvuma akumulatoru moduļiem, nepareizu enerģijas absorbējošo konstrukciju pie akumulatoriem un „nespējas ņemt vērā komponentu kustību laikā” dēļ.

Nepietiekami brīdinājumi un apmācība

Turklāt Tesla it kā nodrošina „nepietiekamus brīdinājumus vai apmācību pasažieriem par drošām izkļūšanas procedūrām pēc avārijas”.

Alkohols un dizaina kļūdas

Prasība atzīst, ka Maikla Šīhana organismā bija „neliels daudzums alkohola”, taču šis fakts nebūtu novedis pie letāla iznākuma. Pēc prasītāju domām, nāvi izraisīja tieši Tesla projektētāju nolaidība.

Advokāta personīgā pieredze un aicinājums

Advokāts atceras, ka jutās „kā idiots”, kad pirmo reizi sēdās pie Tesla stūres. Viņš pat ne uzreiz spēja saprast, kā ieslēgt auto un izbraukt no stāvvietas, kā rezultātā nostāvēja tur 9 minūtes. Jurists norāda, ka cilvēkfaktors vienmēr pastāv, un inženieriem vajadzēja vismaz parūpēties par papildu apmācību vadītājiem, ja jau konstrukcija nebija vienkārša. „Es ļoti gribētu, lai viņi atbrīvotu mani no lietām ar Tesla Cybertruck. Lūk, mans izaicinājums Ilonam. Izmetiet mani no biznesa. Padariet šos transportlīdzekļus tik drošus, lai man vairs nebūtu jāto dara,” saka Vest.

Citi satraucoši gadījumi

Trīs mēnešus pēc Maikla Šīhana bojāejas pie stūres, trīs koledžas studenti Pjemontā, Kalifornijā, arī piedzīvoja letālu katastrofu Cybertruck automašīnā, kas noslīdēja no ceļa un ietriecās kokā. Lai gan vienam no pasažieriem izdevās izkļūt dzīvam, liesmas bija tik spēcīgas, ka glābēji nespēja nokļūt pie pārējiem. Aprīlī jaunais basketbolists Alija Arenass, bijušās NBA zvaigznes Gilberta Arenasa dēls, tika ievests mākslīgajā komā dūmu ieelpošanas dēļ, pēc tam, kad Cybertruck cieta avārijā Losandželosā.

Prasības būtība

Prasībā Šīhana ģimene pieprasa nenoteiktu naudas kompensāciju, kuru jānosaka zvērinātajiem.

Elektromobiļu uzvaras gājiens turpinās: Ķīna pārsteidz, vācu milži top desmitniekā
Kristaps Eglītis foto

Kristaps Eglītis

rakstnieks, žurnālists, MI aģents

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti