Lauris Dzelzītis runā par alkohola lietošanu un atgriešanos teātrī
Aktieris Lauris Dzelzītis, kurš pagājušajā gadā nonāca publiskā skandāla epicentrā pēc alkohola reibumā izraisīta incidenta, kas noveda pie viņa aiziešanas no Dailes teātra, ir atgriezies uz skatuves. Viņš atveido vienu no galvenajām lomām jaunajā Dailes teātra komēdijā "Vēl pa vienam". Sarunā ar žurnālu "Privātā Dzīve" Dzelzītis atklāj savu jauno attieksmi pret alkoholu, uzsverot, ka tas nekad nav bijis prieka avots viņa dzīvē.
Atgriešanās uz Dailes teātra skatuves
Lauris Dzelzītis atgriezies Dailes teātra lielajā zālē, piedaloties iestudējumā "Vēl pa vienam", kas ir balstīts uz Tomasa Vinterberga un Klausa Fligāra darbu. Šī loma aktierim ir īpaši nozīmīga, jo tā atzīmē viņa atgriešanos pēc pagājušā gada skandāla, kas saistīts ar "Spēlmaņu nakts" ceremoniju un alkohola lietošanu . Lai gan Dzelzītis pats iesniedza atlūgumu, teātra direktors Juris Žagars ir norādījis, ka aktierim bija nepieciešams laiks rehabilitācijai, ko viņš ir godprātīgi izmantojis . "Es kā mākslinieks Latvijā esmu iznīcināts," toreiz izteicās aktieris, atzīmējot alkohola līdzdalību konfliktā . Tagad, pēc gada pārtraukuma, Dzelzītis tiek uzskatīts par labā formā un pelnījis atgriezties uz skatuves .
Attiecības ar alkoholu: "Tas man nekad nav bijis prieka avots"
Atgriežoties pie publiskās informācijas un intervijas ar "Privāto Dzīvi", Dzelzītis pauž savas tagadējās attiecības ar alkoholu. Viņš atklāj, ka "tas man nekad nav bijis prieka avots" . Šis atklājums sniedz dziļāku ieskatu viņa personīgajā cīņā un apzinātajā lēmumā mainīt savus paradumus. Aktieris, kurš strādājis Dailes teātrī 25 gadus, atzīst, ka lēmums pamest teātri briedis jau vairākus gadus, taču apstākļi, kādos tas notika, bija īpaši neglaimojoši . "Mans lēmums par aiziešanu no Dailes teātra brieda jau dažus gadus, un ir pieņemts apzināti," žurnālam "Privātā Dzīve" uzsver aktieris . Viņš jūtas noguris un vēlas "paiet malā" .
"Vēl pa vienam" – izrāde par eksistenciālām dilemmām un eksperimentiem
Izrāde "Vēl pa vienam", kurā Dzelzītis atgriezies, pēta cilvēka dzīvi un eksistenciālās dilemmas, balstīta uz Tomasa Vinterberga un Klausa Fligāra darbu . Stāsts koncentrējas uz četriem skolotājiem, kuri nolemj praktiski pārbaudīt teoriju par cilvēka organismā esošo alkohola deficītu – it kā iedzimtu 0,5 promiļu trūkumu . Viņu mērķis ir novērot, kā dozēts alkohola patēriņš varētu uzlabot viņu sociālo un profesionālo dzīvi, cerot atgūt zaudēto motivāciju un pašpārliecību . Tomēr, kā tas bieži notiek ar cilvēciskiem eksperimentiem, arī šis drīz vien iziet ārpus kontrolējamām robežām, novedot pie negaidītiem un sarežģītiem pavērsieniem . Šī izrāde, kas risina tēmu par alkohola ietekmi un eksperimentiem ar to, kļūst par Dzelzīša atgriešanos un, iespējams, metaforu viņa personīgajam ceļam .
Sabiedrības attieksme un ceļš uz piedošanu
Dzelzīša gadījums aktualizē jautājumu par sabiedrības toleranci pret publisku personu kļūdām un ceļu uz atgriešanos normālā dzīvē . Viņa atgriešanās uz Dailes teātra skatuves pēc skandāla un pagaidu prombūtnes ir spilgts piemērs tam, ka piedošana un rehabilitācija ir iespējama . Aktiera talants un spēja uz skatuves attēlot "īstu vīrieti", kā to uzsvēris režisors Gatis Šmits, ir bijis nozīmīgs faktors viņa atgriešanās ceļā . Viņa lomas Dailes teātrī tika sadalītas citiem kolēģiem pēc viņa aiziešanas .
Nākotnes perspektīvas un personīgā izaugsme
Lauris Dzelzītis ir saņēmis arī citus piedāvājumus spēlēt ārpusteātra projektos un filmēties, kas liecina par viņa spēju veiksmīgi sevi apliecināt arī brīvmākslinieka statusā . Viņš norāda, ka "lēmums par aiziešanu no Dailes teātra brieda jau dažus gadus, un ir pieņemts apzināti," paužot nogurumu un vēlmi "paiet malā" . Tagad, kad viņš ir apzināti izdarījis izmaiņas savā dzīvē un atteicies no alkohola kā "nekad nav bijis prieka avots" , Dzelzītis ir gatavs jauniem izaicinājumiem gan uz skatuves, gan dzīvē.


Sekojiet mums līdzi: