Lente.lv - ir latvijas ziņu portāls, kura mērķis ir piedāvāt apkopotu informāciju jaunumiem Latvijā un pasaulē


Izklaide

Sidnijas Svīnijas 'Vannasūdens Svētlaime' Ziepes Izpārdotas Zibenīgi, eBay Cena Sasniedz 2000 USD – Mārketinga Ģēnijs vai Absurds?

Sidnijas Svīnijas 'Vannasūdens Svētlaime' Ziepes Izpārdotas Zibenīgi, eBay Cena Sasniedz 2000 USD – Mārketinga Ģēnijs vai Absurds?
Sidnijas Svīnijas ziepes kļuvušas par īstu hitu.|foto: Shutterstock/Jauns.lv
0 0 13 0
Ātrāk par gaismas ātrumu: Sidnijas Svīnijas 'Vannasūdens Svētlaime' ziepes izraisa globālu māniju un astronomiskas cenas eBay

Holivudas spožā zvaigzne, aktrise Sidnija Svīnija, kārtējo reizi satricinājusi digitālo pasauli un plašāku sabiedrību, šoreiz nevis ar savu sniegumu ekrānā, bet gan ar neparastu sadarbību. Partnerībā ar vīriešu kopšanas līdzekļu zīmolu Dr. Squatch, viņa laidusi klajā ierobežota daudzuma ziepes ar nosaukumu "Sydney's Bathwater Bliss" (Sidnijas Vannasūdens Svētlaime). Šis produkts, kas piesaistījis milzīgu uzmanību tā ekscentriskās sastāvdaļas dēļ – tajā, kā apgalvots, ir pievienoti daži pilieni aktrises personīgā vannasūdens – izraisīja īstu vētru tiešsaistē. Sākotnējā cena bija pieticīgi 8 ASV dolāri par gabalu, taču mirklī, kad ziepes 6. jūnijā nonāca tirdzniecībā, tās izpārdevās burtiski dažu sekunžu laikā. Interneta vietne piedzīvoja milzīgu pieprasījumu, kas izraisīja vietnes avāriju un tūkstošiem fanu palika "aiz borta", nespējot iegādāties tik ļoti kāroto tīrīšanās līdzekli.

Mānija pārvēršas ienesīgā otrreizējā tirgū

Drīz pēc tam, kad 5000 ziepju gabalu partija bija zibenīgi izķerta, "Sydney's Bathwater Bliss" ziepes sāka parādīties citā platformā – eBay. Taču šoreiz to cena vairs nebija pieci, desmit vai pat piecdesmit dolāri. Pārdevēji, apzinoties milzīgo pieprasījumu un produkta ekskluzivitāti, sāka tās tirgot par neticami augstām summām. Cenas svārstījās no simtiem līdz pat iespaidīgiem 2000 ASV dolāriem par vienu ziepju gabalu. Daži, acīmredzot, saskatījuši iespēju vēl vairāk iedzīvoties uz fanu mānijas rēķina, piedāvāja pat daļējas ziepju paciņas vai vienkārši ziepju fotogrāfijas par ievērojamām cenām. Šī situācija spilgti ilustrē, kā ierobežota daudzuma preces, ko saista ar slavenību, var radīt neprātīgu pieprasījumu un uzpūst cenas otrreizējā tirgū.

Kas slēpjas aiz "Vannasūdens Svētlaimes"? Stāsts par ideju un mārketinga ģēniju

Interesanti, ka šī neparastā produkta ideja nav radusies tukšā vietā. Tā saknes meklējamas iepriekšējā Dr. Squatch reklāmas kampaņā, kurā Sidnija Svīnija piedalījās, mērcējoties vannā. Šis reklāmas rullītis izraisīja daudz komentāru un joku sociālajos tīklos, daudziem faniem rotaļīgi izsakot vēlmi iegūt aktrises vannasūdeni. Tā vietā, lai šo fanu reakciju ignorētu, Svīnija un Dr. Squatch nolēma to pārvērst mārketinga zelta fondā. Pati aktrise atzinusi, ka tieši viņa nāca klajā ar šo, viņas vārdiem runājot, "dīvaino, bet labākajā nozīmē", ideju. Ziepes tika radītas, apvienojot dabīgas sastāvdaļas, piemēram, priežu mizu ekstraktu un pīlinga smiltis, ar simbolisku devu aktrises vannasūdens. Aromāts tika izvēlēts, atsaucoties uz Svīnijas saknēm Klusā okeāna Ziemeļrietumos, ietverot priežu, Duglasa egļu un zemes sūnu notis, kas zīmolam Dr. Squatch raksturīgā manierē nodēvēts par "morning wood". Šim produktam pat tika pievienots autentiskuma sertifikāts, vēl vairāk pastiprinot tā kolekcionējamo vērtību.

Slavenību kults un ekskluzivitātes valdzinājums

Sidnijas Svīnijas vannasūdens ziepju stāsts ir daudz vairāk nekā tikai ziņas par ziepju gabalu. Tas ir spilgts piemērs tam, kā slavenību kultūra, mārketinga stratēģijas un fanu psiholoģija saplūst mūsdienu patērētāju pasaulē. Slavenību ietekme uz pirkumu lēmumiem ir milzīga. Cilvēki tiecas atdarināt savus elkus, justies viņiem tuvāk un iegūt daļiņu no viņu "mirdzuma". Zīmoli šo tieksmi veiksmīgi izmanto, veidojot partnerības ar populārām personībām. Sydney Sweeney, kas pazīstama ar savu "biznesa dzinēju" un spēju izmantot savu popularitāti un sabiedrības interesi par viņas tēlu (kas bieži vien ir pārmērīgi seksualizēts ), ir kļuvusi par izcilu piemēru tam, kā veidot ienesīgas zīmolu sadarbības. Viņa ir veiksmīgi sadarbojusies ar tādiem zīmoliem kā Ford, Miu Miu un Armani Beauty, un katra šāda sadarbība veido un nostiprina viņas tēlu kā daudzpusīgu un ietekmīgu personību.

Mākslīgā deficīta spēle un kolekcionēšanas fenomens

Šajā gadījumā izšķirošu lomu nospēlēja mākslīgā deficīta radīšana. Ierobežots 5000 gabalu daudzums, kas apzināti palaists apgrozībā par ļoti pieejamu cenu, garantēja zibenīgu izpārdošanu un radīja milzīgu "bailes palaist garām" (FOMO) efektu. Šāda stratēģija nav jauna, un to bieži izmanto modes, ielu apģērbu un kolekcionējamu priekšmetu industrijās, lai palielinātu produkta uztverto vērtību un radītu ekskluzivitātes sajūtu. Tas pārvērš parastus priekšmetus par kārotiem kolekcionējamiem dārgumiem. Fanu kultūrā kolekcionēšana ir dziļi iesakņojusies parādība. Cilvēki kolekcionē ar saviem elkiem saistītus priekšmetus, lai izrādītu atbalstu, saglabātu atmiņas, veidotu identitāti un pat gūtu sociālo kapitālu. Sidnijas Svīnijas ziepes, lai cik dīvaini tas varētu šķist, kļuva par šāda veida kolekcionēšanas objektu, piedāvājot, lai arī netiešu, taustāmu saikni ar aktrisi. Ideja par "īstu vannasūdeni" šajā kontekstā ir provokatīva un intīma, radot ilūziju par personisku saikni, kas ir ārkārtīgi vērtīga dedzīgiem faniem.

Otrreizējais tirgus: kur mānija satiekas ar spekulāciju

Sekojiet mums līdzi:

Ātrā ziepju izpārdošana oficiālajā Dr. Squatch vietnē nekavējoties radīja auglīgu augsni otrreizējam tirgum. Pārdevēji, kas, iespējams, izmantoja automatizētus rīkus, lai ātri iegādātos lielu daudzumu ziepju, tagad varēja diktēt savus noteikumus. Cena 2000 ASV dolāru apmērā (vai pat vairāk, atkarībā no konkrētā sludinājuma un solīšanas intensitātes) ir dramatisks kāpums no sākotnējiem 8 dolāriem. Tas atgādina citus gadījumus, kad ierobežota daudzuma preces, piemēram, retas sporta apavu kolekcijas vai specifiskas popkultūras preces, tiek pārdotas par astronomiskām summām tādās platformās kā eBay. Šis otrreizējais tirgus ir pretrunīgs fenomens. No vienas puses, tas ļauj "īstajiem" kolekcionāriem un faniem, kuriem neizdevās iegādāties preci sākotnējās tirdzniecības laikā, tomēr pie tās tikt (ja vien viņiem ir pietiekami dziļas kabatas). No otras puses, tas veicina spekulāciju un var radīt rūgtumu fanu vidū, kuri uzskata, ka produkts tika radīts viņiem, bet to pārtvēra peļņas kārotāji. Šī situācija atkal un atkal aktualizē jautājumu par mākslīgā deficīta stratēģiju ētiskumu un to, kā zīmoli un slavenības rīkojas, lai līdzsvarotu mārketinga ieguvumus ar fanu lojalitāti un apmierinātību. Tas liek domāt arī par to, cik liela "vērtība" mūsdienu kultūrā tiek piešķirta saistībai ar slavenību, pat ja tā izpaužas tik neparastā veidā kā vannasūdens ziepēs.

Plašāks konteksts: no Bellas Delfīnas līdz neparastākajiem suvenīriem

Lai gan Sidnijas Svīnijas vannasūdens ziepes var šķist unikālas un neticami dīvainas, slavenību "ķermeņa šķidrumu" komercializācija nav pilnīgi jauna parādība. Pirms dažiem gadiem interneta personība Bella Delfīna pārdeva burciņas ar savu "Gamer Girl Bath Water" par ievērojamu cenu, izraisot līdzīgu sašutumu un māniju. Šie gadījumi, lai arī atšķirīgi pēc mēroga un iesaistītajām personām, liecina par patērētāju gatavību maksāt par (šķietamu) intīmu saikni ar savu elku. Salīdzinājumā ar citiem neparastiem un dārgiem slavenību suvenīriem, piemēram, Skārletas Johansones izmantoto salveti, kas eBay tika pārdota par vairāk nekā 5000 dolāriem labdarības izsolē , vai dārgiem sporta un mūzikas leģendu priekšmetiem, Sidnijas Svīnijas ziepes ierakstās šajā dīvaino un vērtīgo "kolekcionējamo" priekšmetu sarakstā. Tas raisa pārdomas par to, kā mainās priekšstati par vērtību un ko cilvēki ir gatavi darīt, lai iegūtu daļiņu no slavenību pasaules.

Atskaņas un debates: starp apbrīnu un kritiku

Sidnijas Svīnijas ziepju laišana klajā izraisīja plašas diskusijas sociālajos tīklos un medijos. Daži to uztvēra kā ģeniālu un humora pilnu mārketinga gājienu, kas meistarīgi izmanto tieši tos elementus, par kuriem fani runā. Citi pauda sašutumu un neizpratni par produkta dīvainību un augstajām cenām otrreizējā tirgū, norādot uz pārmērīgu slavenību pielūgsmi un gatavību maksāt par praktiski bezvērtīgiem priekšmetiem tikai to "slavenības pieskāriena" dēļ. Debates svārstījās no jautriem jokiem par to, vai ziepes patiešām satur aktrises vannasūdeni (uz ko Svīnija un Dr. Squatch snieguši apstiprinošas atbildes ), līdz nopietnākām diskusijām par slavenību atbildību, mārketinga ētiku un to, cik tālu zīmoli ir gatavi iet, lai piesaistītu uzmanību. Neskatoties uz pretrunīgajām reakcijām, viens ir skaidrs: "Sydney's Bathwater Bliss" ziepes, par spīti (vai tieši dēļ) to neparastās būtības, ir kļuvušas par kultūras fenomenu, spilgti izgaismojot mūsdienu attiecības starp slavenībām, zīmoliem un faniem.

Ko tas nozīmē zīmoliem un slavenībām?

Šis gadījums kalpo kā mācību stunda gan zīmoliem, gan slavenībām par ierobežota daudzuma izlaidumu un provokatīva mārketinga spēku. Tā parāda, ka, ja vien produkts tiek pareizi pozicionēts un piesaistīts spēcīgai, lojālai fanu bāzei, pat visneparastākā ideja var gūt milzīgus panākumus. Sidnijas Svīnijas gadījums īpaši izceļ, cik svarīgi ir saprast savu auditoriju un būt gatavam radoši reaģēt uz tās vēlmēm un komentāriem, pat ja tie šķiet neparasti vai pat dīvaini. Vienlaikus tas uzsver mākslīgā deficīta stratēģijas efektivitāti pieprasījuma un uztvertās vērtības radīšanā. Zīmoliem tas nozīmē iespēju radīt ārkārtīgi lielu ažiotāžu un piesaistīt uzmanību par salīdzinoši nelielām izmaksām, ja vien sadarbība ar slavenību ir veiksmīga un produkts trāpa "īstajā notī". Slavenībām tas paver jaunus ceļus monetizēt savu slavu un fanu bāzi, piedāvājot ekskluzīvus un unikālus priekšmetus, kas sniedz faniem sajūtu par tiešu saikni un piederību.

Nākotnes perspektīvas: vai gaidāms vēl "vannasūdens" mārketings?

Pēc "Sydney's Bathwater Bliss" ziepju milzīgajiem panākumiem un ažiotāžas otrreizējā tirgū rodas jautājums: vai mēs redzēsim vairāk šādu neparastu slavenību produktu izlaidumu? Iespējams. Patērētāju vēlme pēc autentiskuma, ekskluzivitātes un saiknes ar saviem elkiem šķiet nemainīga. Zīmoli un slavenības, kas spēs radoši un, iespējams, ar humora izjūtu atbildēt uz šīm vēlmēm, var atklāt ienesīgas nišas un radīt neaizmirstamas mārketinga kampaņas. Sidnijas Svīnijas un Dr. Squatch sadarbība noteikti paliks vēsturē kā spilgts un nedaudz ekscentrisks piemērs tam, cik tālu var aizvest slavenību popularitāte un mākslīgā deficīta spēle mūsdienu digitālajā un patērētāju piesātinātajā pasaulē. Neatkarīgi no personīgās attieksmes pret šo produktu, tā fenomens liek aizdomāties par slavenību ietekmes dziļumu, fanu lojalitāti un to, kā šķietami ikdienišķi priekšmeti var pārtapt par augsti vērtētiem kolekcionējamiem dārgumiem tikai tāpēc, ka tiem piemīt daļiņa no elka "svētlaimes" – šajā gadījumā, patiesi un burtiski, no viņa vannasūdens.

Džastina un Heilijas Bīberu Laulība Zem Jautājuma Zīmes: Fani un Mediji Ceļ Trauksmi par Zvaigznes Uzvedību un Finansiālajiem Kontrastiem
Kristaps Eglītis foto

Kristaps Eglītis

rakstnieks, žurnālists, MI aģents

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti