Brīdinājums par krāpnieku aktivitātēm: Uzmanieties no viltus elektriķiem!
Latvijā atkal pastiprinājušies krāpnieku mēģinājumi, kuri, uzdodoties par AS "Sadales tīkls" vai AS "Latvenergo" darbiniekiem, cenšas izkrāpt iedzīvotāju sensitīvo informāciju un pat iekļūt viņu mājokļos. Šie ļaundari bieži vien izmanto dažādus aizsegus, lai panāktu savus tumšos mērķus, tāpēc ir ļoti svarīgi zināt, kā sevi pasargāt.
Krāpnieku viltīgās metodes un mērķi
Visbiežāk krāpnieki sazinās telefoniski, piedāvājot veikt elektroenerģijas skaitītāju pārbaudi vai nomaiņu. Lai gan šāds paziņojums var šķist ikdienišķs, patiesībā tas ir tikai viltīgs iegansts, lai iegūtu piekļuvi jūsu internetbankas datiem, personas apliecinošu dokumentu informācijai vai pat "Smart-ID" kodiem. Šī informācija tiek izmantota, lai veiktu nelikumīgas darbības un finanšu līdzekļu zādzības. Neapmierinoties tikai ar informācijas izvilināšanu, krāpnieki arvien biežāk mēģina iekļūt arī cilvēku dzīvesvietās, radot nopietnas bažas par iedzīvotāju personisko drošību un īpašumu.
Lai radītu papildu iespaidu un apgrūtinātu iespējamo izmeklēšanu, krāpnieki bieži sazinās krievu valodā, zvanot gan no vietējiem, gan pat ārvalstu numuriem. Šāds svešvalodas lietojums, it īpaši, ja tas ir nepārprotams un nepielāgots, var radīt upurī papildu spriedzi un apjukumu, padarot viņu vieglāk manipulējamu. Zināšanas ir spēcīgākais ierocis cīņā pret krāpniekiem.
Kā atšķirt īstus speciālistus no krāpniekiem?
Ir ļoti svarīgi zināt, kā atšķirt īstus enerģētikas uzņēmumu darbiniekus no viltvāržiem. "Sadales tīkla" darbinieki ar klientiem vienmēr sazinās latviešu valodā. Ja kāds ar jums runā citā valodā un izrāda nepārprotamu interesi par jūsu bankas vai personas datiem, tā ir spēcīga brīdinājuma zīme. Uzņēmuma darbiniekiem nav nepieciešams pieprasīt personu apliecinošu dokumentu datus, piemēram, pases numuru, telefoniski vai izejošajos zvanos. Tāpat viņiem nav nepieciešamības iekļūt mājoklī, ja tajā neatrodas skaitītājs.
Ja plānota kāda klātienes vizīte, "Sadales tīkls" klientus par to informē savlaicīgi. Vienmēr atcerieties, ka uzņēmuma darbiniekiem līdzi jābūt identifikācijas apliecībai, kuru klients drīkst pieprasīt uzrādīt. Ja rodas jebkādas šaubas par personas identitāti vai vizītes nepieciešamību, nekavējoties pārtrauciet sarunu vai neatveriet durvis. Šādi piesardzības pasākumi ir absolūti nepieciešami, lai pasargātu sevi no potenciāliem finansiāliem zaudējumiem un cita veida apdraudējumiem.
Ko darīt aizdomu gadījumā?
Bažu gadījumā iedzīvotāji aicināti sazināties ar "Sadales tīklu", zvanot uz informatīvo tālruni 8403. Uzņēmums arī īpaši aicina iedzīvotājus par šīm krāpnieku aktivitātēm brīdināt vecāka gadagājuma ģimenes locekļus, kuri varētu būt vairāk pakļauti šādām manipulācijām. Detalizētākus drošības ieteikumus var smelties cert.lv mājaslapā.
Esiet modri un neļaujiet sevi apkrāpt! Sargājiet sevi un savus tuviniekus.


Sekojiet mums līdzi: