Krāpnieku tīkls savelk cilpu – uzdodas par «Sadales tīkla» darbiniekiem
Latvijā turpina izplatīties satraucoša krāpniecības tendence, kur ļaundari, uzdodoties par AS "Sadales tīkls" vai AS "Latvenergo" darbiniekiem, mēģina viltīgi piekļūt iedzīvotāju mājokļiem un sensitīvai personiskai informācijai. Šie krāpnieki, bieži vien sazinoties krievu valodā, izmanto dažādus aizsegus, lai panāktu savu tumšo mērķu piepildījumu. Būt modram un pazīt viņu viltīgās metodes ir būtiskākais solis, lai pasargātu sevi un savus tuviniekus.
Skaitītāju pārbaudes – krāpnieku iecienīts iegansts
Galvenais krāpnieku triks ir apgalvojums, ka nepieciešama elektroenerģijas skaitītāju pārbaude vai nomaiņa. Lai gan šāds paziņojums var šķist ikdienišķs un neaizdomīgs, patiesībā tā ir tikai viltīga maska, aiz kuras slēpjas nodoms iegūt piekļuvi jūsu internetbankas datiem, personas apliecinošu dokumentu informācijai vai pat "Smart-ID" kodiem. Šī informācija tiek izmantota, lai veiktu nelikumīgas darbības un zādzības. Dažkārt krāpnieki cenšas pat iekļūt dzīvokļos un mājās, radot nopietnas bažas par iedzīvotāju personisko drošību un īpašumu. Tas ir nepieņemami, ka mūsu mājokļu drošība tiek apdraudēta šādā bezkaunīgā veidā.
Krievu valoda un svešzemju numuri – brīdinājuma signāli
Viens no skaidrākajiem signāliem, kas varētu norādīt uz krāpnieka darbībām, ir komunikācijas valoda. Krāpnieki bieži sazinās krievu valodā, un zvani var tikt veikti gan no vietējiem, gan ārvalstu telefona numuriem. Šāds svešvalodas lietojums, it īpaši, ja tas ir nepārprotams un nepielāgots, var radīt upurī papildu spriedzi un apjukumu, padarot viņu vieglāk manipulējamu. Īsti "Sadales tīkla" darbinieki vienmēr sazinās latviešu valodā un nekad nepieprasīs sensitīvus datus.
Ko nekad neprasīs īsti speciālisti
Ir svarīgi atcerēties, ka "Sadales tīkla" darbinieki nekad, nekādos apstākļos, nepieprasīs jums ievadīt vai sniegt "Smart-ID" datus, internetbankas piekļuves kodus vai jebkādas paroles, veicot izejošos zvanus. Tāpat viņiem nav nepieciešamības pieprasīt jūsu personas apliecinoša dokumenta datus, piemēram, pases numuru, telefoniski. Ja kāda klātiene vizīte ir nepieciešama, "Sadales tīkls" klientus par to vienmēr informē iepriekš. Darbiniekiem vienmēr līdzi jābūt identifikācijas apliecībai, kuru klients drīkst un pat ir aicināts lūgt uzrādīt. Ja mājoklī neatrodas skaitītājs, tad "Sadales tīkla" darbiniekiem nav nepieciešamības tajā iekļūt.
Kā rīkoties aizdomu gadījumā?
Ja rodas jebkādas šaubas par personas identitāti vai vizītes nepieciešamību, rīkojieties nekavējoties! Pārtrauciet sarunu vai neatveriet durvis. Visdrošākais veids, kā pārliecināties par "Sadales tīkla" darbinieka identitāti, ir zvanīt uz uzņēmuma informatīvo tālruni 8403. Šādi piesardzības pasākumi ir absolūti nepieciešami, lai pasargātu sevi no potenciāliem finansiāliem zaudējumiem un cita veida apdraudējumiem. Zināšanas ir spēcīgākais ierocis cīņā pret krāpniekiem. Esiet informēti par jaunākajām krāpšanas shēmām un vienmēr saglabājiet modrību.
Aiciniet uz modrību savus tuviniekus
Īpaši svarīgi ir brīdināt par šīm krāpnieku aktivitātēm vecāka gadagājuma ģimenes locekļus un citus tuviniekus, kuri varētu būt vairāk pakļauti šādām manipulācijām. Viņu drošība ir mūsu kopīgā atbildība. Sargājiet sevi un savus mīļos!


Sekojiet mums līdzi: