Vai Latvijas autoservisi ir gatavi "zaļajai" revolūcijai?
Jautājums, vai Latvijas autoservisi ir pietiekami profesionāli un kvalificēti, lai pilnvērtīgi apkalpotu un remontētu elektroautomobiļus, kļūst aizvien aktuālāks. Ar katru gadu pieaug iedzīvotāju skaits, kuri izvēlas videi draudzīgākus transportlīdzekļus, un, kā norāda LA.LV, to apkalpošanai nepieciešami speciālisti ar pavisam citām, specifiskām zināšanām.
"Tesla" ceļš uz Baltijas valstīm: Lēna, bet stabila infrastruktūras attīstība
Līdz pat pagājušā gada decembrim tuvākie oficiālie “Tesla” dīleri atradās Varšavā, Polijā, un Helsinkos, Somijā, kur bija jādodas uz obligātajām tehniskajām apkopēm. Tomēr situācija mainās: Viļņā jau ir atvērts “Tesla” centrs, un šogad vai nākamgad tiek solīta atklāšana arī Rīgā un Tallinā. Šī attīstība skaidri apliecina reģionālā elektromobiļu infrastruktūras lēno, taču neatgriezenisko izaugsmi, radot cerību un paļāvību nākotnes lietotājiem.
Ekspertu apliecinājums: Latvijā jau ir spēcīgs pamats
Jānis Bekers, Latvijas Elektromobiļu asociācijas valdes loceklis, raidījumā TV24 “Uz līnijas” mierināja sabiedrību, norādot, ka Latvijā jau darbojas daudzi specializēti autoservisi, kas spēj kvalitatīvi un zinoši apkalpot elektromobiļus. Viņa vārdi ir kā balzams skeptiķu sirdīm, apliecinot, ka valsts nav nokavējusi ar adaptāciju jaunajām tehnoloģijām.
Vienkāršība, kas pārsteidz: Elektromobiļu remonts bieži vien ir vieglāks
“Ja jebkuram elektromobilim noņemam bateriju un motoru, tas neatšķiras ne ar ko no parastas automašīnas; piekare remontējas tieši tāpat kā jebkuram auto,” uzsvēra Bekers. Viņš minēja, ka tieši piekare ir visbiežākais elektromobiļu remonta iemesls. Šī līdzība ar tradicionālajiem spēkratiem ievērojami vienkāršo apkopes procesu, jo daudzas citas detaļas ir identiskas tām, kas tiek izmantotas iekšdedzes dzinēju automobiļos. Šāda vienkāršība ir neapšaubāma priekšrocība, kas atbrīvo no nevajadzīgām bažām.
Baterijas un dzinēji – izturīgāki, nekā šķiet
Pieredze liecina, ka ne baterijas, ne elektromotori parasti neprasa īpašu apkopi vai sarežģītus remontdarbus. Šie elementi elektromobiļos ir daudz vienkāršāki un mazāk problemātiski salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinēju sarežģītajiem mezgliem, secina Bekers. Viņš akcentēja, ka elektromobiļu tehnoloģija šajās kritiskajās daļās ir mazāk pakļauta nodilumam, kas samazina gan uzturēšanas izmaksas, gan sarežģītību. Tas ir patīkams pārsteigums daudziem, kuri baidās no augstām remonta izmaksām.
Sekojiet mums līdzi: