
Skolēni mācību uzņēmumā rod risinājumu laicīgai ceļu tīrīšanai no sniega
Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēnu inovatīvā ideja
Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēni ir izstrādājuši risinājumu, kas varētu uzlabot sniega tīrīšanu Rīgas ielās, ceļos un gājēju ietvēs. Šī inovatīvā pieeja ļautu efektīvāk reaģēt uz ziemas laikapstākļiem, prioritizējot tīrīšanas darbus vietās, kur sniega ir visvairāk vai kur veidojas melnais ledus.LiDAR tehnoloģija un dati
Idejas autori, tostarp skolēns Timurs Dobrovoļskis, paredz, ka tiks izmantoti "LiDAR" sensori un kameras, lai monitorētu sniega daudzumu dažādās Rīgas vietās. Īpaša uzmanība tiks pievērsta attālākām apkaimēm, piemēram, Berģiem un Vecmīlgrāvim. Šādā veidā sniega tīrīšanas mašīnas varēs efektīvāk sasniegt vietas, kur sniega ir visvairāk.Mākslīgais intelekts un dati
Skolēni izstrādā matemātisku algoritmu, kurš prognozēs melnā ledus veidošanos, ņemot vērā dažādus meteoroloģiskos un satiksmes datus. Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēns Roberts Nikolajevs stāsta, ka informācija tiks nosūtīta uz datu bāzi, ļaujot sniega tīrītājiem saņemt paziņojumus par sniega biezumu konkrētās vietās.Starptautiskā pieredze un nākotnes perspektīvas
Skolēni atzīst, ka ideja par šādas sistēmas izstrādi ir aizgūta no citu valstu pieredzes, īpaši no Somijas, kur līdzīgas tehnoloģijas jau tiek izmantotas. Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas skolēns Georgs Korotkovs uzsver, ka šāds risinājums Baltijā vēl nenotiek, kas dod iespēju Rīgai kļūt par pionieri šajā jomā.Panākumi hakatonā
Jaunieši piedalījās mobilitātes hakatonā, ko rīkoja "Junior Achievement Latvia" un Transporta un sakaru institūts, kur izcīnīja pirmo vietu un naudas balvu. Šādu hakatonu nozīmīgumu uzsver skolēns Roberts Peičs, sakot, ka tie veicina komandas garu un radošu problēmu risināšanu.Plāni nākotnei
Ar iegūto naudu, kas ir 1111 eiro, skolēni plāno attīstīt savu projektu vai izveidot jaunu mācību uzņēmumu nākamajā gadā, kā stāsta Jēkabs Sniegs. Jaunieši pauž interesi par uzņēmējdarbību, kas tiek veicināta šāda veida pasākumos un izglītības programmās.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz LSM portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit