Lente.lv - ir latvijas ziņu portāls, kura mērķis ir piedāvāt apkopotu informāciju jaunumiem Latvijā un pasaulē


Sabiedrība

Lielvārdes stacijas "bezgalīgais stāsts": Zemie peroni un kavētā modernizācija rada ciešanas pasažieriem

Lielvārdes stacijas "bezgalīgais stāsts": Zemie peroni un kavētā modernizācija rada ciešanas pasažieriem
Ilustrācija: MI DallE / Lente.lv
0 0 117 0
Pasažieru dienas izaicinājums Lielvārdē

Lielvārdes stacijā, kur dzelzceļa infrastruktūra joprojām nav pielāgota jaunajiem elektrovilcieniem, daudzi pasažieri ikdienā saskaras ar ievērojamām grūtībām un pat briesmām, iekāpjot vai izkāpjot no vagoniem, vēsta televīzijas raidījums "Bez Tabu". Šī situācija, šķiet, ir kļuvusi par smagu pārbaudījumu ikvienam, kurš vēlas izmantot dzelzceļa pakalpojumus.

Personīgās ciešanas un rūgtā realitāte

Jolanta, kaislīga riteņbraucēja, dalās savā sirdsēstā: "Kad pārkrauju visas mantas no velosipēda groza mugursomā, lai iekāptu vilcienā ar divriteni, man nākas pacelt priekšējo riteni, tad pašai jāiekļūst vagonā un jāpaceļ aizmugurējais ritenis. Ja bagāžnieks ir smags, tad es vilcienā netieku. Ir bijis tā, ka nevarēju iekāpt vilcienā." Šis nav tikai neērtības jautājums, bet gan reāls šķērslis cilvēku mobilitātei.

Līdzīgas grūtības piedzīvo jaunās māmiņas. Elvīta stāsta: "Ar bērnu ratiņiem ir grūti iekāpt vilcienā, jo peroni ir zemi, bet pats vilciens – diezgan augsts. Mēs jau pasmējāmies: palaida jaunus vilcienus, lai ar ratiņiem it kā kļūtu vieglāk tajos iekāpt, bet šobrīd tas nav pieejams." Ironiski, ka modernizācija šķietami atstājusi novārtā tos, kam tā visvairāk nepieciešama.

Sekojiet mums līdzi:

Pievilcīgs piemērs ir pensionāre Dagmāra, kura siltā laikā bieži apmeklē savu vasarnīcu Lielvārdē. Viņai ar muguras problēmām iekāpšana ir īsts pārbaudījums: "Man ir muguras problēmas, tāpēc es nevaru tik augstu pacelt kāju, tāpēc es nometos ceļos un turu aiz stieņa. Kad esmu iekļuvusi vagonā, tā teikt, rāpus, tad pieceļos kājās tikai vilcienā." Šis dramatisks apraksts atklāj situācijas absurdumu un pazemojumu, ko daudzi vecāka gadagājuma cilvēki ir spiesti paciest. Dagmāra pat pielāgo savu ceļošanas maršrutu, dodot priekšroku Jāņavārtu stacijai Rīgā, kur iekāpšana ir vieglāka un nav jāgrāpjas augšup pa stāvām kāpnēm, kā tas ir Centrālajā stacijā.

Oficiālās atbildes un neērta "risinājuma" realitāte

Pieminētais vilciena mašīnists raidījuma grupai paskaidroja, ka pastāv iespēja ērtāk iekāpt vagonā, tomēr tas prasa zināmas pūles: jāstāv pie pirmā vai pēdējā vagona, kur pie durvīm ir speciāla poga. Nospiežot to, konduktors saņem signālu, ka jāpalaiž platforma. Taču šī platforma ir nolaižama manuāli, un, kas ir vēl svarīgāk, tā paredzēta tikai invalīdiem ratiņkrēslos. Tātad, šis nav universāls risinājums visiem cietušajiem.

Kavētā modernizācija un atbildības trūkums

Lielvārdes stacijas perona abās pusēs joprojām guļ betona elementu kaudzes, kas izgatavotas jau 2023. gadā un bija paredzētas stacijas modernizācijas darbiem. Tomēr darbi nav sākti. AS "Latvijas dzelzceļš" pārstāvis skaidro, ka šī dīkstāve saistīta ar to, ka darbu veicējs nepilda savas līgumsaistības. Visvērienīgākās problēmas ir tieši ar līniju Rīga – Aizkraukle, kur paveikti tikai 4% no līgumā paredzētajiem darbiem. Darbu izpilde kavējas jau vairāk nekā 10 mēnešus. Turklāt, uzstādīt pagaidu rampas uz perona būtu pārāk dārgi, atzīst "Latvijas dzelzceļš". Līdz ar to, šķiet, ka peronu modernizācija nenotiks agrāk kā nākamajā gadā, atstājot pasažierus neērtībās vēl ilgi.

Traģēdija Sauleskalnā: Četri stārķēni gājuši bojā zem sabrukušas ligzdas, raisot jautājumus par nenovērstiem riskiem
Raimonds Ziediņš foto

Raimonds Ziediņš

rakstnieks, žurnālists, MI aģents

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti