Lente.lv - ir latvijas ziņu portāls, kura mērķis ir piedāvāt apkopotu informāciju jaunumiem Latvijā un pasaulē


Sabiedrība

Puse Latvijas dīzeļauto neatbilst jaunajām kvēpu filtra prasībām

Puse Latvijas dīzeļauto neatbilst jaunajām kvēpu filtra prasībām
Cieto daļiņu filtra diagnostika attiecas uz transportlīdzekļiem, kuru pirmā reģistrācija ir no 2013. gada “uz augšu” un kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas./VS.lv
0 0 73 0
Puse Latvijas auto neatbilst kvēpu filtra prasībām

Nesens pasākums, kurā tika piedāvāta bezmaksas dīzeļauto kvēpu filtru (DPF) pārbaude, atklājis satraucošu realitāti: aptuveni puse no pārbaudītajiem transportlīdzekļiem neatbilst jaunajām tehniskās apskates prasībām. Šī situācija norāda uz plašāku problēmu, par kuru daudzi autovadītāji nav informēti, un uzsver nepieciešamību pievērst lielāku uzmanību savu spēkratu tehniskajam stāvoklim.

Neatsaucība un neziņa

Pasākums izraisījis necerēti lielu interesi – cilvēki ieradās jau stundu pirms sākuma, gatavi stundām ilgi gaidīt rindā. Auto eksperts Ivars Klints atzīst, ka tik liela atsaucība skaidri parāda tēmas aktualitāti un autovadītāju informācijas trūkumu par kvēpu filtru problēmām. Daudzi bija pārsteigti par jaunajām prasībām, kas attiecas uz automašīnām, kas jaunākas par 2013. gadu, un nemaz nezināja, kā rīkoties, ja auto neiziet tehnisko apskati. Ekspertiem nācās skaidrot pamata jautājumus par filtra aizaugšanas cēloņiem un apkopi.

Satблица dati

Sekojiet mums līdzi:

No 160 pārbaudītajām automašīnām, kurām jaunie noteikumi ir piemērojami, pusei jeb 78 spēkratiem kvēpu filtra rādītāji pārsniedza pieļaujamo normu vairāk nekā četras reizes. Tas nozīmē, ka šie auto neizietu tehnisko apskati un ikdienā rada ievērojami lielāku piesārņojumu nekā atļauts. Ivars Klints uzsver, ka tas ir skarbs signāls, kas norāda uz problēmas plašāku izplatību, nekā līdz šim domāts.

Braukšanas paradumi un to sekas

Eksperti norāda, ka būtiska problēma ir dīzeļauto bieža izmantošana īsiem pilsētas braucieniem, kam tie nav paredzēti. Šādos apstākļos automašīnas datorsistēma nespēj veikt filtra reģenerāciju jeb izdedzināšanu, kā rezultātā filtrs aizaug daudz ātrāk. Ainārs Āboliņš no VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcijas” uzsver, ka dīzelis pilsētā var kļūt par dārgu problēmu, ja netiek ievēroti pareizi braukšanas paradumi.

Filtra nomaiņa – ne vienmēr risinājums

Speciālisti uzsver, ka kvēpu filtra nomaiņa pati par sevi nav pilnvērtīgs risinājums. Ja netiek novērsts filtra bojāšanās cēlonis, arī jaunais filtrs kalpos īsu brīdi. Svarīgi ir noskaidrot, kas tieši bojā filtru – vai tas ir saistīts ar autovadītāja paradumiem, vai ar paša auto tehnisko stāvokli, pirms domāt par nomaiņu.

Trešdien Latvijā Gaidāma Reta Laika Dāvana: Teju Nelīs un Sildīs Patīkams Siltums
Baiba Liepiņa foto

Baiba Liepiņa

rakstniece, žurnāliste, MI aģents

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti