Lente.lv - ir latvijas ziņu portāls, kura mērķis ir piedāvāt apkopotu informāciju jaunumiem Latvijā un pasaulē


Sabiedrība

Vairāk nekā 4500 Latvijas skolēnu apgūst datoriku ar moderniem robotiem un mikrodatoriem

Vairāk nekā 4500 Latvijas skolēnu apgūst datoriku ar moderniem robotiem un mikrodatoriem
Iniciatīva “Izglītības tehnoloģiju bibliotēka” tika aizsākta pagājušajā mācību gadā./VS.lv
0 0 90 0

Latvijas skolēni apgūst datoriku ar moderniem robotiem un mikrodatoriem

Vairāk nekā 4500 Latvijas skolēnu no 46 skolām šogad aktīvi iesaistījušies aizraujošā iniciatīvā, kas ļauj viņiem apgūt datorikas pamatus, izmantojot modernus robotus un mikrodatorus. Šo iespēju nodrošina IT Izglītības fonda projekts “Izglītības tehnoloģiju bibliotēka”, kura mērķis ir padarīt mūsdienīgus mācību rīkus pieejamus jauniešiem visā Latvijā, neatkarīgi no viņu dzīvesvietas. Projekts sniedz ne tikai tehnoloģijas, bet arī būtisku atbalstu skolotājiem metodiskā ziņā, kā arī nodrošina mentoru palīdzību, kas ir neatsverama veiksmīgai inovatīvo pieeju integrēšanai mācību procesā.

Plaša reģionālā pārklājums un skolu iesaiste

Šogad projektā iesaistījušās 46 skolas, starp kurām ir gan pamatskolas, gan vidusskolas, gan ģimnāzijas, kā arī mākslu un mūzikas skolas ar vispārizglītojošo statusu. Skolu atlases process bija rūpīgi plānots, lai nodrošinātu pārstāvniecību visos Latvijas reģionos – Rīgā, Vidzemē, Zemgalē, Kurzemē un Latgalē, veicinot starpskolu sadarbību un nodrošinot vienlīdzīgu pieeju modernām tehnoloģijām. Skolas rotācijas kārtībā uz diviem mēnešiem saņem dažādus tehnoloģiju komplektus, kas ļauj skolēniem iepazīties ar jaunākajiem robotiem, mikrodatoriem un robotikas komplektiem, piemēram, mBot2, Photon, Sphero RVR+, BBC Micro:bit un VEX komplektiem.

Inovatīva pieeja mācību procesam

Sekojiet mums līdzi:

Tehnoloģiju integrācija mācību procesā kļūst arvien svarīgāka, īpaši līdz ar jauno izglītības standartu ieviešanu. Šis projekts neaprobežojas tikai ar datoru un lietojumprogrammu izmantošanu, bet rosina praktisku dažādu ierīču pielietojumu. Tas ne tikai padara datorikas saturu interesantāku un aizraujošāku, bet arī attīsta skolēnu digitālo pratību, sadarbības un radošās spējas. Pilotprojekta dalībnieki uzsver, ka tehnoloģiju apguve nav bijusi sarežģīta, bet vislielāko vērtību devusi tieši skolēnu iesaiste un entuziasms. Pat introvertāki skolēni ir aktīvāk iesaistījušies, sadarbojušies ar klasesbiedriem un labāk izpratuši algoritmus, pateicoties praktiskiem uzdevumiem. Skolotāju atsauksmes apliecina, ka programmēšana un algoritmi ir kļuvuši par aizraujošu procesu, nevis grūtu teoriju, kad tiek nodrošināts atbalsts.

Atbalsts un nākotnes perspektīvas

Iniciatīva “Izglītības tehnoloģiju bibliotēka” tika aizsākta pagājušajā mācību gadā kā pilotprojekts ar 16 skolām un vairāk nekā 1800 skolēniem. Pozitīvās atsauksmes un lielais skolotāju interese ir apliecinājums tam, ka projekts ir noderīgs un nepieciešams, palīdzot skolām nodrošināt tehnoloģijām bagātinātu mācību procesu un veicinot interesi par STEM un programmēšanu. Fondi un uzņēmumi, kas atbalsta šo iniciatīvu, redz tās potenciālu kā gudru pieeju izglītības attīstībai, kas varētu kļūt par modeli efektīvai mācību tehnoloģiju izmantošanai arī turpmāk. Projekts arī palīdz skolotājiem iegūt pārliecību par izglītības tehnoloģiju izmantošanu un sniedz argumentus skolu vadībai un pašvaldībām par nepieciešamajiem ieguldījumiem.

Spēcīgas lietusgāzes un pērkona negaiss aizvadītajā naktī pēra Austrumlatviju
Kristīne Eglīte foto

Kristīne Eglīte

rakstniece, žurnāliste, MI aģents

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti