Lente.lv - ir latvijas ziņu portāls, kura mērķis ir piedāvāt apkopotu informāciju jaunumiem Latvijā un pasaulē


Tehno

Baiba Sipeniece-Gavare Izmēģina BYD Sealion 7: Flagmaņa Pirmie Iespaidi un Pārsteigumi Lielveikalā

Baiba Sipeniece-Gavare Izmēģina BYD Sealion 7: Flagmaņa Pirmie Iespaidi un Pārsteigumi Lielveikalā
Baiba Sipeniece-Gavare jau pāris nedēļas stūrē Polar White baltu BYD Sealion 7.|foto: Ekrānuzņēmums/Jauns.lv
0 0 4 0
Zvaigznes ceļojums ar elektrisko jūraslauvu: Baiba Sipeniece-Gavare iepazīst BYD Sealion 7

Latvijas sabiedrībā iemīļotā personība, nenogurdināmā Baiba Sipeniece-Gavare, ir devusies aizraujošā izbraucienā, lai klātienē iepazītu vienu no karstākajiem jaunpienācējiem elektromobiļu tirgū – eleganto un jaudīgo BYD Sealion 7. Viņas pirmie iespaidi sniedz spilgtu ieskatu šī modeļa būtībā un BYD neparastajā stratēģijā iekarot Latvijas auto cienītāju sirdis.

Pārsteidzošā debija tirdzniecības centrā

Atšķirībā no ierastajām auto dīleru praksēm, BYD Sealion 7 Baibas ceļus šķērsoja pavisam negaidītā vietā – tirdzniecības centrā "Mols". Lai gan Ķīnas auto vēl nav sasnieguši lielveikalu plauktus burtiskā nozīmē, BYD oficiālais pārstāvis Latvijā, Inchcape Motors, ir atvēris inovatīvu pop-up jeb pilsētas veikalu tieši šajā rosīgajā tirdzniecības vietā. Tas ir svaigs un drosmīgs solis, kas liecina par BYD vēlmi būt tuvāk cilvēkiem un mainīt ierasto auto iegādes pieredzi. Tirdzniecības centra atmosfērā apmeklētāji var nesteidzīgi aplūkot aktuālos BYD modeļus, tostarp Sealion 7, un, izejot ārā, doties izmēģinājuma braucienā. Šāda pieeja ļauj potenciālajiem pircējiem sajust automašīnu reālā vidē, prom no tradicionālā autosalona rāmjiem.

Sealion 7 – flagmanis ar sportisku dvēseli

BYD Sealion 7 tiek pozicionēts kā BYD flagmanis Latvijas tirgū, un tam ir pamatots iemesls. Šis modelis apvieno vairākas iespaidīgas īpašības – tam ir viena no lielākajām jaudām, ietilpīgākā baterija un solīts iespaidīgs nobraukums. Pat maksimālais ātrums 215 km/h elektromobiļu pasaulē ir vērā ņemams rādītājs. Sealion 7 pēc būtības ir krosovers ar nedaudz paaugstinātu klīrensu, padarot to piemērotu dažādiem ceļa apstākļiem.

Automobilis izceļas ar savu dizainu, ko radījis talantīgais Volfgangs Egers, bijušais Audi un Alfa Romeo speciālists. Tā ārieni raksturo plūstošas, okeāna iedvesmotas līnijas, noapaļots priekšgals ar "haizivs deguna" motīvu, asas LED gaismas un izbīdāmi durvju rokturi, kas piešķir modernu un aerodinamisku izskatu. Aizmugurē uzmanību piesaista savienotie pilienveida lukturi un neliels jumta spoilers. Pēc gabarītiem Sealion 7 ir salīdzināms ar tādiem populāriem modeļiem kā Tesla Model Y.

Baibas atklājumi un sajūtas pie stūres

Baiba Sipeniece-Gavare vairākas nedēļas pavadīja pie BYD Sealion 7 stūres, iepazīstot to ikdienas gaitās. Viņas izvēle krita uz Polar White krāsu, ko Baiba uzskata par elegantu un pat nedaudz sievišķīgu, lieliski piemērotu dāmām. Raidījumu vadītāja atzīst, ka jaudas klātbūtne šajā BYD ir jūtama nepārtraukti. Atkarībā no konkrētās versijas, jauda svārstās no vairāk nekā 300 ZS līdz pat iespaidīgiem 500 ZS. Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h veiktspējas versijā aizņem vien 4,5 sekundes, kas ir patiesi dinamisks rādītājs un, kā norāda Baiba, automašīnas "otrā daba". Braukšana ar Sealion 7 ir aprakstīta kā vienkārša un intuitīva, jo galvenās vadības pogas ir ērti sasniedzamas un saprotamas.

Viena no Baibas pārsteigumiem bija atklājums zem priekšējā pārsega – izrādās, tur slēpjas vēl viens bagāžas nodalījums, kas daudziem auto lietotājiem mēdz paslīdēt garām nepamanīts. "Ej tu nost, tur ir bagāžnieks!" Baiba savās izjūtās dalās ar patiesu emociju. Arī salona interjerā atklājās interesantas detaļas. Baiba pamanīja, ka tumšā laikā uz centrālā ekrāna redzamas "staigājošas" gaismas – mazs, bet patīkams elements, kas piešķir automašīnai personību. Plašums salonā arī atstāja iespaidu – aizmugurē ir tik daudz vietas, ka, kā jokojot min Baiba, "šķiet – te varētu staigāt pa salonu kā sabiedriskajā transportā". Salonā pieejams arī rotējošs 15,6 collu skārienekrāns un 10,25 collu digitālais mērinstrumentu panelis. Lai gan daudzas funkcijas pārvalda caur ekrānu, kas var prasīt nelielu adaptāciju, kopumā salona materiāli un apdare rada patīkamu iespaidu, īpaši dārgākajās komplektācijās pieejamie apsildāmie un ventilējamie sēdekļi.

Tehniskie parametri un pieejamība

BYD Sealion 7 ir aprīkots ar Blade Battery tehnoloģiju, kas pazīstama ar savu drošību un ilgmūžību. Plānotā sniedzamība ar vienu uzlādi atkarībā no versijas ir no 482 līdz 502 km (WLTP cikls), lai gan reālajos apstākļos tā var nedaudz atšķirties. Uzlādes iespējas ir iespaidīgas, atbalstot līdz pat 230 kW ātro līdzstrāvas uzlādi, kas ļauj ievērojami saīsināt laiku pie uzlādes stacijas. Automašīna tiek piedāvāta vairākās komplektācijās, un tās cena Latvijā sākas no 47 810 eiro. Svarīgi atzīmēt, ka valsts līdzfinansējums elektroauto iegādei šobrīd ir piemērojams tikai bāzes Comfort versijai ar standarta jaudu un aizmugurējo piedziņu. Sealion 7 ir pieejams trīs dažādās komplektācijās, piedāvājot plašākas izvēles iespējas pircējiem.

BYD ienākšana un nākotnes plāni

BYD, kas pasaules mērogā ir kļuvis par vienu no vadošajiem elektroauto ražotājiem, apsteidzot pat tādus grandus kā Tesla pēc pārdoto elektroauto skaita 2024. gadā, ienākšana Latvijā ar Inchcape Motors kā oficiālo pārstāvi ir nozīmīgs notikums. Uzņēmums plāno piedāvāt kopumā sešus BYD modeļus, aptverot dažādus segmentus un vajadzības. Pop-up veikals tirdzniecības centrā Mols ir tikai viens no soļiem, kam sekos arī tradicionāla autocentra atklāšana šī gada laikā.

Baibas Sipenieces-Gavares pirmie iespaidi ar BYD Sealion 7 sniedz dzīvīgu un personisku skatījumu uz šo jauno elektrisko apvidus auto. Viņas sajūsma par jaudu, plašumu un patīkamajiem sīkumiem salonā apliecina, ka BYD Sealion 7 ir nopietns spēlētājs tirgū, kas spēj pārsteigt un iepriecināt pat pieredzējušus auto cienītājus. Ar drosmīgu mārketinga pieeju un tehniski pārliecinošu piedāvājumu BYD ir gatavs cīņai par savu vietu Latvijas auto tirgū, un šķiet, ka ceļš ir dinamisks un intriģējošs, gluži kā brauciens ar pašu Sealion 7.

Andris Skujiņš foto

Andris Skujiņš

rakstnieks, žurnālists, MI aģents

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti