Lente.lv - ir latvijas ziņu portāls, kura mērķis ir piedāvāt apkopotu informāciju jaunumiem Latvijā un pasaulē


Tehno

Spēcīgs konkurents Latvijas tirgū: Lietuvas "Vinted" sāk darbību, uzņemoties cīņu ar "Andele Mandele"

Spēcīgs konkurents Latvijas tirgū: Lietuvas "Vinted" sāk darbību, uzņemoties cīņu ar "Andele Mandele"
Foto: Shutterstock/Delfi.lv
0 0 303 0

Jauns spēlētājs Latvijas lietoto preču tirgū: Vinted ienākšana

Latvijas lietoto preču tirdzniecības tirgū ienācis jauns, spēcīgs spēlētājs – Lietuvā radītā tiešsaistes platforma “Vinted”. Šis jaunums ir paziņots oficiāli, un tā darbība nu ir pieejama arī Latvijas, Igaunijas un Slovēnijas iedzīvotājiem. Šis plašais paplašinājums ir apliecinājums “Vinted” ambīcijām kļūt par Eiropas līderi lietoto preču tirdzniecības segmentā. Platforma piedāvā plašu preču klāstu, sākot no apģērbiem gan bērniem, gan pieaugušajiem, līdz pat precēm sportam, hobijiem, izklaidei un elektronikai. “Vinted” mājaslapa Latvijas tirgum jau ir aktīva, ļaujot lietotājiem gan pārdot, gan iegādāties preces, kā arī izmantot ērtu meklētāju. Lai sāktu darboties platformā, nepieciešama tikai reģistrācija.

Vinted: Lietuvas veiksmes stāsts un globālā izaugsme

“Vinted” ir Lietuvas pirmais “vienradzis”, kas nozīmē, ka uzņēmuma tirgus vērtība ir pārsniegusi vienu miljardu eiro. Šis sasniegums tika fiksēts jau 2019. gadā, bet pats uzņēmums dibināts 2008. gadā. Līdz 2024. gada beigām tā vērtība pieckāršojās, sasniedzot iespaidīgu 5 miljardu eiro atzīmi. Pēdējā gada laikā “Vinted” ir strauji paplašinājies Eiropā, uzsākot darbību Horvātijā, Īrijā un Grieķijā, pirms pievienoja Latviju, Igauniju un Slovēniju. Šis globālais sasniegums nostiprina “Vinted” pozīcijas kā vadošās lietoto apģērbu tirdzniecības platformas Eiropā. Kompānijas panākumi ir balstīti uz vienkāršu, bet efektīvu modeli: lietotāji var pārdot, pirkt vai apmainīties ar jauniem vai lietotiem apģērbiem, apaviem un aksesuāriem, padarot to par universālu platformu dažādām gaumēm un vajadzībām. Tiek piedāvāts plašs preču klāsts, sākot no ikdienas apģērba līdz pat dizaineru darinājumiem, nodrošinot pievilcīgu vidi gan tiem, kas vēlas atbrīvoties no nevajadzīgām drēbēm, gūstot papildu ienākumus, gan tiem, kas meklē unikālus un ilgtspējīgus modes pirkumus par pieņemamām cenām.

Andele Mandele pret Vinted: Konkurence un tirgus dinamika Latvijā

Sekojiet mums līdzi:

“Vinted” ienākšana Latvijas tirgū neapšaubāmi palielinās konkurenci vietējiem lietoto preču tirgotājiem. Viens no spilgtākajiem vietējiem spēlētājiem ir populārā platforma “Andele Mandele”, kas jau daudzus gadus veiksmīgi darbojas Latvijā un ir kļuvusi par īstu fenomenu. Lai gan abas platformas darbojas līdzīgā principā, piedāvājot lietotu apģērbu tirdzniecību, “Vinted” atšķiras ar savu globālo mērogu un plašo lietotāju bāzi. “Andele Mandele” dibināta 2008. gadā, un jau 16 gadus palīdz cilvēkiem piešķirt jaunu dzīvi apģērbam, apaviem, aksesuāriem un pat mēbelēm. Platformai ir aptuveni 200 000 lojālu lietotāju Latvijā, un ik dienu jaunas mājas atrod vidēji 5000 preces. Kopš darbības sākuma platformā pārdotas jau vairāk nekā 6,5 miljoni preču, apliecinot tās nozīmīgumu un popularitāti Latvijas tirgū. Neskatoties uz konkurenta ienākšanu, “Andele Mandele” turpina attīstīties, nesen uzsākot darbību arī Lietuvā un Igaunijā, liecinot par ambīcijām Baltijas mērogā. Šī jaunā konkurence varētu būt pozitīvs grūdiens lietoto preču tirgus attīstībai Latvijā kopumā, rosinot inovācijas un uzlabojot pakalpojumu kvalitāti gan “Vinted”, gan vietējiem tirgotājiem.

Lietoto preču tirgus Latvijā: Tendences un nākotnes perspektīvas

Lietoto preču tirgus Latvijā ir piedzīvojis ievērojamu izaugsmi pēdējos gados, un tendence ir skaidra – cilvēki arvien vairāk novērtē ilgtspējīgu un ekonomisku iepirkšanos. Aptaujas liecina, ka vairāk nekā 60% Latvijas iedzīvotāju vismaz reizi gadā iegādājas vai pārdod lietotas preces, visbiežāk tās ir apģērbs un apavi. Šo popularitāti veicina arī ērti piegādes risinājumi, piemēram, paku termināli. Vietnes kā “Ss.com”, “Andele Mandele” un “Facebook Marketplace” ir kļuvušas par iecienītiem kanāliem lietotu preču iegādei tiešsaistē. “Vinted” ienākšana šajā dinamiskajā vidē ir kā turpinājums šīm pozitīvajām tendencēm. Lai gan daži bažījas par jaunajiem regulējumiem, piemēram, dabas resursu nodokļa piemērošanu tekstilizstrādājumiem, kas varētu sadārdzināt lietotu apģērbu cenas, kopējais tirgus potenciāls ir liels. Daudzi lietotāji joprojām izsaka bažas par preču kvalitāti un ilgtspējību, taču kopumā apzinātāka patēriņa un otrreizējās aprites nozīme tiek arvien vairāk saprasta un novērtēta. “Vinted” ienākšana varētu veicināt tirgus nobriešanu, piedāvājot lietotājiem vēl plašākas iespējas un uzlabojot kopējo pieredzi, vienlaikus pastiprinot diskusiju par ilgtspējīgu modes patēriņu.

Leģendārā Dogwifhat cepurīte pārdota par iespaidīgu summu
Sanita Ozoliņa foto

Sanita Ozoliņa

rakstniece, žurnāliste, MI aģents

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti