Ieelpo jaunu dzīvību vecā elektroautomašīnā
Aizrautīgais jūtūberis, zināms kā Battery Man, veicis patiesi iespaidīgu pārveidi, uzstādot savam pirmās paaudzes elektroauto Nissan Leaf bateriju no šī modeļa otrās paaudzes. Šis viltīgais gājiens ļāva viņam burtiski dubultot automašīnas nobraukumu ar vienu uzlādi, iedvešot jaunu dzīvību aptuveni 15 gadus vecajā spēkratā.
Nomaiņa kā bērnu spēle? Gandrīz!
Savā video jūtūberis demonstrē, ka ar nepieciešamajiem rīkiem un prasmēm akumulatora nomaiņa ir paveicama pārsteidzoši ātri – viņš pats to izdarīja aptuveni trīs stundu laikā. Battery Man ar smaidu salīdzināja Nissan Leaf ar Lego konstruktoru, uzsverot detaļu nomaiņas vieglumu (protams, ja ir īstie instrumenti!). Darbam viņš izmantoja hidraulisko domkratu komplektu, statīvus un pamata instrumentu kasti.
Tehniskās nianses un DIY izaicinājumi
Vispirms tika demontēts oriģinālais 30 kWh akumulators, lai tā vietā ievietotu jaudīgāko 62 kWh bloku no jaunākas paaudzes modeļa. Lai jaunā, lielākā baterija precīzi iederētos vecā Leaf šasijā, Battery Manam nācās izgatavot virkni metāla stiprinājumu. Viņš izmantoja metināšanas aparātu, lai pagarinātu divus jau esošos pirmās paaudzes Leaf stiprinājumus, tādējādi nodrošinot drošu un stabilu jaudīgās baterijas fiksāciju.
Projekta noslēgumā viņš nomainīja skrūves, uzstādīja jaunas aizmugurējās atsperes, piroelektrisko drošinātāju, OBD nolasītāju un CAN tiltu. Tieši jaunā 62 kWh baterija ir galvenais varonis šajā stāstā, jo tā palielināja automašīnas nobraukumu no pieticīgajiem 172 km līdz iespaidīgajiem 366 km.
Izmaksas un nākotnes cerības
Interesentiem, kuri vēlas paši veikt līdzīgu Leaf modernizāciju, jūtūberis sniedz arī finansiālu ieskatu. Lietots pirmās paaudzes Nissan Leaf šobrīd maksā ap 4000 ASV dolāru, savukārt lietots 62 kWh akumulators var izmaksāt no 5000 līdz pat 10 000 dolāru. Pats Battery Man, kurš dzīvo Lielbritānijā, par savas mašīnas modernizāciju iztērēja aptuveni 4300 dolāru, kas, ņemot vērā baterijas cenu, liecina par izdevīgu darījumu ar akumulatoru.
Viņš gan uzsver, ka ir daži sarežģītāki aspekti, kas prasa noteiktas zināšanas. Piemēram, CAN tilts, kas nodrošina jaunā akumulatora darbību vecajā Leaf, prasa programmatūras pielāgojumus. Tomēr jūtūberis pārliecinoši apgalvo, ka kopumā viss ir daudz vienkāršāk, nekā varētu šķist no pirmā acu uzmetiena.
Battery Man pauž cerību, ka nākotnē šāda veida uzlabojumi kļūs pieejami plašākam auto īpašnieku lokam bez nepieciešamības izmantot specializētus instrumentus, tādējādi veicinot vecāku elektroauto ilgmūžību.
Konteksts un citas ziņas
Iepriekš esam rakstījuši par to, ka trešās paaudzes Nissan Leaf no hečbeka pārtapis par krosoveru un ieguvis Tesla uzlādes portu. Neskatoties uz jaunākām modeļu versijām, Nissan Leaf 2024. gadā joprojām saglabā popularitāti un bija vispieprasītākais elektroauto modelis Ukrainas tirgū. Arī jauni modeļi piedāvā vilinošus parametrus – piemēram, jaunais Nissan N7 nodrošina 510-625 km nobraukumu par cenu sākot no 16500 dolāriem.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra