46% Latvijas bērnu zaudē interesi par lasīšanu: kā palīdzēt vecākiem un skolotājiemĢimene
Foto un virsraksts: TV3
  • 2024. gada 12. oktobris 10:07
  • TV3
  • 15

46% Latvijas bērnu zaudē interesi par lasīšanu: kā palīdzēt vecākiem un skolotājiem

Saturs un aktuālā situācija

Lasītprasmes apguve bērniem kļūst par arvien lielāku izaicinājumu, radot bažas gan vecākiem, gan skolotājiem. Jaunākā aptauja* atklāj, ka 46% Latvijas bērnu izrāda trūkumu interesi par lasīšanu. Šī tendence liek domāt par to, kā varētu uzlabot situāciju un vai ir iespējams atjaunot bērnu interesi par grāmatām un lasīšanu kopumā.

Problēmas un izaicinājumi

Turklāt faktori, kas veicina šo tendenci, ir arī citi. Aptauja parāda, ka 40% bērnu saskaras ar grūtībām noturēt uzmanību, kas var novest pie virspusējas lasīšanas un, kā rezultātā, - izpratnes trūkuma. 17% bērnu arī grūtības radušās, saprotot tekstu, kas būtiski apgrūtina spēju lasīt un izvēlēties literatūru, kas viņiem šķiet interesanta.

Vecāku un skolotāju loma

Lai risinātu šo situāciju, svarīga ir gan vecāku, gan skolotāju iesaiste. Vecākiem ieteicams aktīvi piedalīties bērnu lasīšanas procesā, izvēloties piemērotas grāmatas un veidojot lasīšanas rutīnu mājās. Viens no efektīvākajiem veidiem ir izveidot lasīšanu kā ģimenes aktivitāti – lasīt kopā ar bērniem, dalīties stāstos un pārrunāt lasīto.

Radošas pieejas un risinājumi

Skolotājiem savukārt vajadzētu ieviest radošus un interaktīvus mācību paņēmienus, lai bērni varētu pašiem pieredzēt lasīšanas prieku. Var būt noderīgi organizēt lasīšanas pārzīmētājus, radošas rakstīšanas darbnīcas un pat grāmatu klubus, kā arī izmantot tehnoloģijas, lai lasīšana kļūtu pieejamāka un aizraujošāka.

Kopīga iniciatīva

Visbeidzot, sabiedrībai kopumā būtu jāveicina lasīšanas kultūra, organizējot pasākumus bibliotēkās, skolās un sabiedriskajās vietās, kas veltīti lasīšanai un literatūrai. Tādejādi varētu rosināt gan bērnu, gan pieaugušo interesi par grāmatām un apzināties to nozīmīgumu. Ievērojot šos ieteikumus, ir iespējams uzlabot bērnu lasītprasmi un interesi par literatūru, radot pozitīvu efektu gan viņu izglītībai, gan personīgajai attīstībai. *Dati iegūti no pētījuma, kura rezultāti tiek publicēti šo mēnešu laikā.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz TV3 portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas