Aptauja: Vien 4% iedzīvotāju katru dienu izmanto piepilsētas vai starppilsētu autobusu
Aptaujas rezultāti liecina par zemu pieprasījumu
Aptaujā noskaidrots, ka vien 4% Latvijas iedzīvotāju katru dienu izmanto piepilsētas vai starppilsētu autobusus. Šis skaitlis atklāj, ka sabiedriskā transporta izmantošana ārpus pilsētām ir krietni zemākā līmenī, nekā gaidīts, ņemot vērā pieaugošo iedzīvotāju mobilitāti un pieaugošās transporta izmaksas.Nākotnes pārmaiņu draudi
Budžeta līdzekļu taupīšana nākamgad varētu ietekmēt sabiedriskā transporta pasažierus. Šobrīd ir sākusies diskusija par maršrutu tīkla pārskatīšanu, kas varētu izraisīt vēl lielāku pieprasījuma samazināšanos. Iedzīvotāji uztraucas, ka jaunās izmaiņas var ne tikai paaugstināt cenas, bet arī ierobežot pieejamos maršrutus, kas liks daudzajiem pasažieriem meklēt citus pārvietošanās veidus.Iemesli zemajai sabiedriskā transporta izmantošanai
Aptaujas rezultāti norāda, ka galvenie iemesli, kāpēc iedzīvotāji izvēlas neizmantot sabiedrisko transportu, ir neērtības, ilgstošas gaidīšanas laiks, kā arī maršrutu retums. Daudzi respondenti norādījuši, ka personīgā automobiļa izmantošana ir daudz ērtāka un ātrāka alternatīva, īpaši, ja runa ir par piepilsētu vai starppilsētu pārvietošanos.Sabiedriskā transporta nākotne
Lai risinātu šo situāciju, ir nepieciešams pievērst lielāku uzmanību sabiedriskā transporta attīstībai. Varbūtiska nozīme ir ne tikai maršrutu saglabāšanā, bet arī pakalpojumu kvalitātes uzlabošanai. Iedzīvotāji vēlas redzēt inovācijas un modernizāciju, kas padarītu sabiedrisko transportu pievilcīgāku un ērtāku izvēli. Sekojošas diskusijas par sabiedriskā transporta nākotni varētu sniegt risinājumus, kas ne tikai paaugstinātu pasažieru skaitu, bet arī veicinātu vides ilgtspējību, samazinot privāto automobiļu izmantošanu.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz TV3 portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit