Darba inspekcija: arī attālināta darba laikā notikuši nelaimes gadījumi ir jāizmeklēZiņas
Foto un virsraksts: JAUNS.LV

Darba inspekcija: arī attālināta darba laikā notikuši nelaimes gadījumi ir jāizmeklē

Darba inspekcijas paziņojums par attālināto darbu

Valsts darba inspekcija (VDI) ir paziņojusi, ka arī attālināta darba laikā notikušie nelaimes gadījumi ir jāizmeklē. Šis paziņojums akcentē darba devēju atbildību par darbinieku drošību un veselību pat tad, ja darbs notiek nevis ierastajā biroju vidē, bet mājās vai citās attālinātās vietās.

Darba devēju pienākums

Saskaņā ar Darba aizsardzības likumā noteikto, darba devējiem jānodrošina droša darba vide visiem darbiniekiem, neatkarīgi no tā, vai viņi strādā klātienē vai attālināti. Tas nozīmē, ka jebkuri incidenti, kas notikuši attālinātā darba laikā, tostarp nelaimes gadījumi, ir jāizvērtē un jāpārbauda, lai nodrošinātu darbinieku drošību un novērstu līdzīgu situāciju atkārtošanos nākotnē.

Praktiskie soļi nelaimes gadījumu izmeklēšanai

Valsts darba inspekcija uzsver, ka darba devējiem ir jāizveido skaidri noteikumi un procedūras, kā rīkoties nelaimes gadījumu gadījumā. Tas ietver detalizētu incidentu dokumentāciju, darbinieku informēšanu par drošības prasībām un atbalsta sniegšanu cietušajiem. Nelaimes gadījumu izmeklēšana palīdz noteikt, kādi apstākļi noveda pie incidenta, un kādi pasākumi ir nepieciešami, lai uzlabotu darba apstākļus.

Noslēgumā

Tādējādi, Valsts darba inspekcijas aicinājums ir skaidrs: attālinātais darbs nav brīvs no riskiem, un darba devējiem ir pienākums rīkoties atbildīgi. Jebkuram darba devējam jāapzinās savas saistības attiecībā uz darbinieku drošību un veselību, lai uzturētu drošu un veselīgu darba vidi pat ārpus tradicionālām darba vietām.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz JAUNS.LV portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas