Divi gadi viena īpašuma atpirkšanai. Kā uz priekšu virzās zemes iegāde "Rail Baltica" vajadzībām?
Divi gadi intensīva darba
Pēdējo divu gadu laikā Latvijā ir noritējusi intensīva darbu pie nekustamo īpašumu iegādes un atsavināšanas, kas nepieciešama Eiropas platuma sliežu projekta "Rail Baltica" īstenošanai. Šis projekts, kas ir daļa no plašākas plānošanas, lai uzlabotu dzelzceļa savienojumus Baltijas valstīs un Eiropā, prasa ievērojamus ieguldījumus ne tikai infrastruktūrā, bet arī zemes iegādē.Finansējums un izmaksas
Līdz šā gada rudenim nekustamo īpašumu atsavināšanai ir iztērēti aptuveni 27,6 miljoni eiro. Šī summa ir saistīta ar dažādu zemes gabalu iegūšanu, kas nepieciešama projekta īstenošanai. Tomēr jāatzīmē, ka nākotnē ir grūti prognozēt, cik vēl papildus līdzekļu būs nepieciešams, lai pabeigtu visas iegādes un atsavināšanas procedūras.Neziņa par nākotni
Kā norādīja projekta pārstāvji, pašreizējā situācija rada neziņu par turpmākajām izmaksām un nepieciešamajiem soļiem. Ir neskaidri, cik lielas būs nākamās zemes iegādes izmaksas un cik ilgi turpināsies atsavināšanas process. Šī situācija rada izaicinājumus projekta plānošanā un īstenošanā, kas ir ne tikai tehnoloģiski, bet arī juridiski sarežģīts process.Sabiedrības reakcija un nākotnes perspektīvas
Sabiedrība un vietējie iedzīvotāji ir ļoti ieinteresēti šajā procesā, jo tas tieši ietekmē viņu dzīvesvietas un atvēlētās zemes. Daudzi ir izteikuši bažas par to, kā iegāde ietekmēs viņu īpašumus un dzīvotspēju. Pārstāvji ir sola, ka izstrādātais plāns ņems vērā iesaistīto pušu intereses un nodrošinās godīgu kompensāciju. Turpmākie soļi "Rail Baltica" projektā, kā arī nekustamo īpašumu iegādes un atsavināšanas virzība ir cieši saistīti ar Eiropas Savienības finansējumu un atbalstu, kas ir būtisks nosacījums projekta veiksmīgai īstenošanai.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz Delfi portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit