Eiropas Komisijas ziņojums: skolotājiem Latvijā trūkst atbalsta ilgtspējas izglītībā
Eiropas Komisijas ziņojums par ilgtspējas izglītību
Eiropas Komisija ir publiskojusi savu ikgadējo ziņojumu "Izglītības un mācību pārskats 2024", kas atklāj satraucošu situāciju Latvijā attiecībā uz ilgtspējas izglītību. Lai gan lielākā daļa skolotāju uzskata, ka ilgtspējas jautājumi ir svarīgi mācību procesā, atbalsta trūkums un nepietiekama apmācība būtiski ierobežo viņu spējas integrēt šo tēmu.Skolotāju viedokļi par ilgtspēju izglītībā
Saskaņā ar ziņojumu, 84% skolotāju Latvijā piekrīt, ka ilgtspējas jautājumi ir jāiekļauj mācību programmās, tomēr tikai 28% no viņiem jūtas pietiekami apmācīti, lai to efektīvi darītu. Tas liecina par nepietiekamu sagatavotību un resursu trūkumu, kas var mazināt skolu centienus attiecībā uz ilgtspējīgas attīstības mācīšanu.Pamatproblēmas un risinājumi
Galvenās problēmas, kas identificētas ziņojumā, ir trūkstošās apmācību iespējas un nacionālo mācību programmu nepietiekamais fokus uz ilgtspēju. Lai risinātu šīs problēmas, Eiropas Komisija iesaka investēt skolotāju profesionālajā attīstībā un nodrošināt resursus, kas ļautu viņiem labāk apgūt ilgtspējas jautājumus.Nākotnes perspektīvas
Lai uzlabotu situāciju, nepieciešama koordinēta pieeja no Izglītības un zinātnes ministrijas un citām iesaistītajām pusēm. Ir svarīgi, lai nākotnē tiktu attīstītas jaunas mācību programmas, kas iekļautu ilgtspējīgas attīstības aspektus, vienlaikus nodrošinot skolotāju atbalstu un apmācību. Tikai tādā veidā Latvija varēs virzīties uz ilgtspējīgāku nākotni izglītībā.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz JAUNS.LV portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit