
IZM meklē stratēģiskus risinājumus 9. klašu centralizēto eksāmenu snieguma uzlabošanai
IZM meklē risinājumus eksāmenu snieguma uzlabošanai
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir uzsākusi iniciatīvu, lai identificētu stratēģiskus risinājumus 9. klašu skolēnu snieguma uzlabošanai centralizētajos eksāmenos. Šie eksāmeni ir būtisks rādītājs, kas nosaka skolēnu sagatavotības līmeni, un ministrijas mērķis ir nodrošināt augstākas izglītības kvalitāti Latvijā.IZM attiecības uz kritiku
Reaģējot uz izskanējušajiem apgalvojumiem, ka "nav darīts absolūti nekas", lai uzlabotu 9. klašu skolēnu sniegumu, IZM uzsver, ka tās veiksmīgais darbs ir redzams vairākās iniciatīvās un projektos, kas vērsti uz pedagogu kvalifikācijas paaugstināšanu un mācību procesa pilnveidošanu. Ministrija apgalvo, ka ir veikti soļi, lai diversificētu mācību materiālus un modernizētu eksāmenu formātus.Praktiski pasākumi skolēnu atbalstam
IZM ir plānojusi vairākus praktiskus pasākumus, kas ietver skolēnu atbalsta programmas, mentorēšanas iniciatīvas un papildu mācību resursus. Tie tiks vērsti uz skolēnu motivācijas veicināšanu un mācību procesu padarīšanu aizraujošāku. Tiek cerēts, ka šie pasākumi palīdzēs uzlabot skolēnu prasmes un veiktspēju eksāmenos.Skolu un skolotāju loma
Ministrija arī uzsver skolotāju un skolu nozīmi šajā procesā. Tiek rosināts uzlabot sadarbību starp skolām un IZM, lai labāk izprastu nepieciešamības un vajadzības eksāmenu sagatavošanā. Skolotājiem tiek piedāvāta apmācība, lai viņi spētu efektīvāk strādāt ar skolēniem un sagatavo viņus eksāmeniem.Nākotnes perspektīvas
Lai arī pašlaik situācija ir izaicinājumiem pilna, IZM ir apņēmusies turpināt darbu pie izglītības kvalitātes uzlabošanas. Uzklausot gan skolēnu, gan skolotāju ieteikumus, IZM cer veidot izglītības sistēmu, kas ne tikai sagatavo skolēnus eksāmeniem, bet arī sniedz tiem nepieciešamās prasmes dzīvē.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz NRA portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit