
Kuru nozaru uzņēmumu akcijas ASV noteiktie muitas tarifi ietekmēs visvairāk?
Jauno muitas tarifu ieviešana
ASV prezidents Donalds Tramps aprīļa sākumā paziņoja par jaunu muitas tarifu ieviešanu, kas būtiski ietekmēs preču importu no Eiropas Savienības. Noteiktais tarifs ir 20% un skars plašu preču klāstu, kas ražots ES valstīs. Šī rīcība ir daļa no Trampa tirdzniecības politikai, kuras mērķis ir aizsargāt ASV iekšējo tirgu un samazināt tirdzniecības deficītu.Ietekme uz uzņēmumiem un nozarēm
Jaunais tarifs visvairāk ietekmēs uzņēmumus, kas ražo un tirgo preces, kuras tiek importētas no Eiropas. Saskaņā ar ekspertiem, uzņēmumi, kas darbojas automobiļu, elektrisko iekārtu un patēriņa preču nozarē, jutīsies vissmagāk. Šie uzņēmumi jau iepriekš ir saskārušies ar izaicinājumiem, un jaunais tarifs situāciju tikai pasliktinās.Automobiļu nozare
Automobiļu nozare ir viena no tām, kas tiks skarta visvairāk. ASV automašīnu ražotāji un izplatītāji, kas importē automobiļus un detaļas no Eiropas, var saskarties ar ievērojamām izmaksu palielināšanām. To rezultātā gaidāmas arī cenu kāpums, kā arī potenciālais patērētāju pieprasījuma samazinājums.Tērauda un alumīnija rūpniecība
Tērauda un alumīnija importēšanai jau iepriekš tika noteikti tarifi, kas izraisīja satricinājumus nozarē. Jaunā tarifa pievienošana tikai pastiprina esošās problēmas, jo minētās metāla nozares ir ļoti atkarīgas no izejvielu importēšanas. ASV ražotāji var saskarties ar palielinātu cenu spiedienu, kas savukārt var ietekmēt ražošanas jaudas un konkurētspēju.Patēriņa preces un uztura rūpniecība
Preču, kas skar ikdienas patēriņu, tirgotāji un ražotāji, kas paļaujas uz importētām precēm, būs spiesti pielāgoties jaunajiem apstākļiem. Iespējams, ka šajā nozarē būs vislielākā ietekme uz patērētāju cenu politiku, jo patērētāji, iespējams, saskarsies ar cenu kāpumu pārtikā un citās būtiskās preču grupās.Secinājumi
Jauno muitas tarifu sekas ASV uzņēmumiem būs ievērojamas, un tas attieksies uz vairākiem nozares segmentiem. Jāņem vērā, ka šī politika var radīt arī ilgtermiņa izmaiņas tirgū, un uzņēmumiem būs jāveic stratēģiskas pielāgošanās. Turpmākās nedēļas radīs skaidrāku ainu par tarifu ietekmi uz konkrētām nozarēm un uzņēmumiem valstī.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz LSM portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit