Lielāka mēroga būvdarbus «Rail Baltica» pamattrasē Latvijā plāno sākt nākamgadEkonomika
Foto un virsraksts: VS
  • šodien 07:55
  • VS
  • 4

Lielāka mēroga būvdarbus «Rail Baltica» pamattrasē Latvijā plāno sākt nākamgad

```html

Lielāka mēroga būvdarbi "Rail Baltica" plānoti nākamgad

Lielāka mēroga būvdarbus dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" pamattrasē Latvijā plānots sākt nākamgad, intervijā aģentūrai LETA sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs. Būvnieki sāks pamattrases būvdarbus, kas būs saistīti ar Iecavas būvmateriālu bāzi, jau šogad, bet lielāka mēroga būvdarbus plānots uzsākt nākamgad.

Būvmateriālu piegāde un ziemas priekšrocības

Diļevs skaidroja, ka ziemas periods ir ideāls laiks būvmateriālu piegādēm, jo ceļa virskārta ir sasalusi. "Visnepateicīgākais laiks būvmateriālu piegādēm ir atkusnis," viņš piebilda, uzsverot, ka būvnieki uzņemas atbildību par ceļu stāvokli iedzīvotājiem.

Būvniecības procesa gaita

Būvniecības process ir uzsākts ar komandas mobilizāciju un dokumentācijas sakārtošanu. EDzL ir autorizējusi AS "Sadales tīkls" veikt elektrības pieslēgumu, un notiek meža izciršanas darbi apmēram 100 hektāru platībā.

Projekta realizācija un sadarbība starp uzņēmumiem

Kopuzņēmums "E.R.B. Rail JV" sāk savstarpēju sadarbību, pielāgojoties viens otra darba stilam. Viņi ir gatavi uzsākt darbus, taču vispirms ir jāsaprot visi riski, kas saistīti ar projektu.

Dokumentācija un autoceļu stāvoklis

Diļevs informēja, ka visi dokumenti ir kārtībā un notiek gala sarunas ar Satiksmes ministriju par sadarbības līgumu. "Autoceļu stāvoklis nav pateicīgs smagajām kravām un intensitātei," viņš piebilda, apliecinot, ka sarunas par sadarbības līgumu ir aktīvas.

Būvatļaujas un finansējums

Latvijā būvniecības stratēģiju ir plānots sākt ar dienvidu posmu, kas saistīts ar Lietuvas robežu. Pirmās būvatļaujas ir saņemtas, un apstiprinājums no valdības gaidāms, lai turpinātu projektu realizāciju.

Kopējās izmaksas un projekta mērķi

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekta kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp Latvijā - 6,4 miljardus eiro. Projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju, kas savienos Baltijas valstis ar citām Eiropas valstīm.

```

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz VS portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas