
Liepājas Draudzīgā aicinājuma vidusskolā atbalstītu straujāku latiņas celšanu eksāmenu nokārtošanai
Skolēnu un skolotāju viedokļi
Liepājas Draudzīgā aicinājuma vidusskolā skolēni un skolotāji izteikuši bažas par to, ka zemā prasmju novērtējuma slieksnis mazina skolēnu vēlmi uzlabot savas zināšanas. Daļa no viņiem uzskata, ka, ja eksāmenu nokārtošanas prasības būtu augstākas, tas veicinātu motivāciju mācīties un iegūt labākas zināšanas, sagatavojot jauniešus nākotnei.Minimālā sliekšņa saglabāšana
Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) ir paziņojusi, ka, vienu mēnesi pirms pamatskolas centralizēto eksāmenu sākuma, šogad netiks palielināts minimālais slieksnis 9. klašu centralizēto eksāmenu nokārtošanai, saglabājot to 10% līmenī. Šis lēmums ir radījis satraukumu skolēnu vidū, jo tas nenodrošina kvalitatīvu izglītību un neļauj pilnvērtīgi novērtēt skolēnu prasmes.Izglītības sistēmas izaicinājumi
Zināms, ka zemas prasību sliekšņa sekas var radīt ievērojamas grūtības Latvijas izglītības sistēmā. Zema motivācija mācīties var novest pie virspusējas izpratnes par mācību vielu, kā arī nespējas tikt galā ar augstākām prasībām nākotnē.Skolas iniciatīvas
Liepājas Draudzīgā aicinājuma vidusskola aktīvi meklē veidus, kā veicināt skolēnu interesi par mācībām un uzlabot viņu zināšanas. Skolas administrācija plāno organizēt papildu nodarbības un konsultācijas, lai sagatavotu skolēnus gaidāmajiem eksāmeniem. Šāda pieeja varētu stimulēt skolēnu centienus un veidot pozitīvāku attieksmi pret mācībām.Nākotnes skatījums
Ir skaidrs, ka, lai veicinātu izglītības kvalitāti Latvijā, nepieciešama aktīva diskusija par minimālās prasību sliekšņa celšanu. Tikai tādējādi mums izdosies radīt motivējošu un izaicinošu mācību vidi, kas sagatavos jauniešus veiksmīgai nākotnei. Liepājas Draudzīgā aicinājuma vidusskola ir apņēmības pilna turpināt darbu, lai nākotnē radītu labvēlīgus apstākļus zināšanu attīstībai.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz LSM portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit