• 2024. gada 2. septembris 14:40
  • NRA
  • 8

Mazākumtautību skolās turpinās pāreja uz mācībām tikai latviešu valodā

Turpinās pāreja uz latviešu valodu mazākumtautību skolās

Šajā mācību gadā Latvijas mazākumtautību skolās turpinās pāreja uz mācībām tikai latviešu valodā. Šis process, kas sākās iepriekšējā mācību gadā, tagad attiecīsies arī uz jaunām klasēm, nosakot, ka mācības latviešu valodā tiks īstenotas 2., 5. un 8. klasēs. Šādas izmaiņas ir daļa no valdības mērķa veicināt valsts valodas lietojumu un integrāciju visās izglītības iestādēs.

Skolu administrāciju viedoklis

Skolu direktori un administrācijas izsaka savu atbalstu šīm izmaiņām, uzsverot nepieciešamību nodrošināt visiem skolēniem vienlīdzīgas iespējas apgūt valsts valodu. "Vienotas izglītības sistēmas ieviešana ir solis pretī labākai integrācijai un lielākām garantijām, ka visi mūsu bērni spēs sekmīgi piedalīties Latvijas sabiedrībā," saka viens no skolu direktoriem. Tomēr ir arī bažas par to, kā šīs pārmaiņas ietekmēs mazākumtautību skolēnu izglītību un viņu identitāti.

Vecāku un skolēnu reakcija

Daudzos gadījumos vecāki izsaka savas bažas par šādu pāreju, norādot uz valodas barjerām, kas var radīt grūtības bērniem, kuriem latviešu valoda nav dzimtā. "Mēs saprotam nepieciešamību pēc valsts valodas apguves, taču ir svarīgi, lai mūsu bērni varētu mācīties vidē, kas atbalsta viņu valodas prasmes un kultūru," komentē vecāku pārstāve. Tajā pašā laikā citi vecāki uzsver, ka latviešu valodas apguve ir būtiska veiksmīgai nākotnei.

Izglītības ekspertu viedoklis

Izglītības eksperti atzīst, ka pārejas process var būt izaicinājums, taču tas ir arī nepieciešams solis Latvijas integrācijas politikā. "Latviešu valodas prasmju attīstīšana ir svarīga, lai nodrošinātu, ka visi bērni var pilnvērtīgi piedalīties sabiedrībā un ekonomikas dzīvē," norāda eksperti. Viņi aicina skolu administrācijas un valdību izstrādāt atbalsta programmas, kas palīdzēs mazākumtautību skolēniem pielāgoties jaunajām prasībām.

Secinājums

Kopumā, pāreja uz mācībām tikai latviešu valodā mazākumtautību skolās ir process ar daudzām niansēm un izaicinājumiem. Ir svarīgi turpināt diskusijas par to, kā šī pāreja ietekmēs bērnu izglītību un identitāti, kā arī izstrādāt atbilstošas atbalsta struktūras, lai nodrošinātu veiksmīgu pāreju visiem iesaistītajiem.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz NRA portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas