Mulsina skatītāju. Kā pašvaldības reklāmu cenšas uzdot par žurnālistikuSabiedrība/Latvijā
Foto un virsraksts: Delfi
  • 2024. gada 26. novembris 00:01
  • Delfi
  • 49

Mulsina skatītāju. Kā pašvaldības reklāmu cenšas uzdot par žurnālistiku

Mulsinošā reklāma un žurnālistika: Nelaimīgā sajaukšana

Pašvaldību mediji ir kļuvuši par brīdinājuma zīmi ziņu patērētājiem. Arvien biežāk šo mediju saturā parādās nevis objektīvi ziņojumi, bet gan vietējo varu reklamējoši stāsti, kas maskējas kā žurnālistika. Šī prakse rada apjukumu un iznīcina patiesās mediju vērtības.

Pseidoziņojumi un politiskie "pētījumi"

Populistiski politiķi izmanto žurnālistikas formas, lai pasniegtu savus "pētījumus". Šie izstrādājumi bieži vien negodprātīgi atdarina žurnālistikas žanrus, taču tiem trūkst profesionālo standartu, kas raksturo patiesu žurnālistiku. Rezultātā tie piedāvā sagrozītu realitāti, kas radīta, lai apmierinātu politiskos mērķus, nevis informētu sabiedrību.

Kā ietekmēt pārmaiņas žurnālistikā?

Lai palīdzētu neatkarīgai žurnālistikai un mediju patērētājiem, ir nepieciešamas būtiskas izmaiņas nozarē. Pirmkārt, ir jāveido lielāka caurskatāmība pašvaldību mediju darbībās. Otrkārt, būs jāstiprina žurnālistu profesionālās prasmes un standartus, kā arī jāveic izglītojoši pasākumi, kas informēs sabiedrību par atšķirību starp patiesu žurnālistiku un politisko propagandu.

Mediju patērētāju loma

Mediju patērētājiem ir jābūt aktīviem un kritiskiem pret informāciju, ko viņi saņem. Viņu loma ir būtiski svarīga, lai vairotu apzināšanos par šīm problēmām un pieprasītu kvalitatīvāku, objektīvāku un uzticamāku mediju saturu. Tikai tādā veidā mēs varam nodrošināt, ka žurnālistika saglabā savu patieso aicinājumu – kalpot sabiedrībai, nevis politiskām interesēm.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz Delfi portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas