
Paaudze, kuru darba devēji nemīl. Kādu profesionālo prasmju trūkst "Gen Z"
Darba devēju neapmierinātība ar Z paaudzi
Nesenā pētījumā ir konstatēts, ka darba devēji ir noraizējušies par Z paaudzes darbinieku profesionālajām prasmēm. Šis jautājums ir kļuvis arvien aktuālāks, ņemot vērā, ka daudzi uzņēmumi apsver iespēju izvairīties no nesenajiem absolventiem un meklēt darbaspēku citās paaudzēs. Pētījuma dati liecina, ka darba devēji jūtas viltoti par jauniešu spēju pielāgoties un gūt panākumus mūsdienu dinamiskajā darba vidē.Trūkumus noteicošās prasmes
Viens no galvenajiem faktoriem, kādēļ Z paaudze varētu ciest no neapmierinātības, ir profesionālo prasmju trūkums. Daudzi uzņēmumi uzskata, ka šīs paaudzes pārstāvjiem ir nepietiekamas komunikāciju prasmes, problēmu risināšanas spējas un iniciatīva. Šo prasmju trūkums apgrūtina Z paaudzes integrāciju komandās, kur nepieciešama efektīva sadarbība un radošā domāšana.Runa par uzņēmumu kultūru
Taču vaina var būt ne tikai Z paaudzes darbiniekos, bet arī uzņēmumu kultūrā un pieejā darbinieku attīstībai. Daudzi darba devēji saņem kritiku par to, ka tie nepietiekami investē darbinieku apmācībā un attīstībā, kā arī nerada motivējošu vidi, kas veicina personīgo un profesionālo izaugsmi. Galu galā, lai panāktu labāku sadarbību starp paaudzēm, darba devējiem būtu jādomā par to, kā atbalstīt un attīstīt Z paaudzes jauniešus.Nākotnes redzējums
Lai nodrošinātu veiksmīgu sadarbību starp paaudzēm, uzņēmumiem jāizstrādā jaunās apmācību programmas un jāveicina mentoru attiecības, kas ļauj pieredzējušiem darbiniekiem pārmantot savas zināšanas un prasmes jaunākām paaudzēm. Tādējādi, gan Z paaudze, gan uzņēmumi varēs gūt labumu no produktīvāki izveidotām darba attiecībām, kas nodrošinās konkurētspēju un inovācijas nākotnē.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz Delfi portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit