
Pacientu zināšanai: saprotamu un cieņpilnu ārsta paskaidrojumu trūkums - jūsu tiesību pārkāpums
Pacienta tiesību aizsardzība un saprotama komunikācija
Pacienti bieži vien saskaras ar grūtībām saņemt saprotamu un cieņpilnu skaidrojumu par savu veselības stāvokli, diagnozēm un analīžu rezultātiem. Kā norāda Veselības inspekcijas (VI) vadītāja Antra Valdmane, šāda situācija nav vienkārša komunikācijas problēma. Tā ir būtiska pacienta tiesību aizskāruma forma, kas var negatīvi ietekmēt pacienta uzticību medicīnas sistēmai.Neapmierinātība ar ārstniecības personu attieksmi
Daudzi pacienti atzīst, ka ir neapmierināti ar ārstniecības personu attieksmi. Viņi bieži jūtas ignorēti vai kā nesvarīgas personas, kad runa ir par viņu veselību. Antra Valdmane uzsver, ka šī attieksme var radīt ne tikai psiholoģisku diskomfortu, bet arī traucēt ārstēšana, jo pacients nevar pilnvērtīgi izprast savu veselības stāvokli un nepieciešamos ārstēšanas soļus.Informācijas trūkums kā tiesību pārkāpums
Ja pacients saņem nepietiekamu vai nesaprotamu informāciju par savu stāvokli, tas būtiski ierobežo viņa tiesības. Pacienti ir tiesīgi saņemt skaidru un nepieciešamo informāciju, lai pieņemtu informētus lēmumus par savu veselību. Saskaņā ar Valdmane teikto, ir ārkārtīgi svarīgi, lai mediķi izprastu, ka psiholoģisko aspektu ignorēšana var radīt nopietnas sekas ne tikai pacientam, bet arī visa veselības aprūpes sistēma.Aicinājums uz dialogu un cieņas pilnu attieksmi
Veselības inspekcija aicina ārstus un medicīnas personālu būt uzmanīgiem attiecībā uz pacientu vajadzībām un nodrošināt cieņas pilnu un izsmeļošu informāciju. Dialogs starp pacientu un ārstniecības personu ir būtisks elements veiksmīgā ārstēšanā. Cieņpilna komunikācija palīdzēs pacientiem justies drošāk un vairāk iesaistīt savā ārstēšanas procesā, kā arī veicinās labāku veselības aprūpes kvalitāti kopumā.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz JAUNS.LV portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit