Par kurām bankām, apdrošinātājiem un citām finanšu iestādēm PTAC saņēmis visvairāk sūdzību?Finanses
Foto un virsraksts: Delfi
  • 2025. gada 3. aprīlis 13:53
  • Delfi
  • 74

Par kurām bankām, apdrošinātājiem un citām finanšu iestādēm PTAC saņēmis visvairāk sūdzību?

PTAC sniegtās konsultācijas palielinās

2024. gada sākums iezīmē jaunu posmu Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) darbībā, jo šogad centrs sniedzis 1947 konsultācijas par finanšu pakalpojumiem. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, konsultāciju skaits ir audzis par 15%. Tas liecina par pieaugošo patērētāju interesi un nepieciešamību saņemt informāciju par finanšu pakalpojumiem.

Sūdzību skaits samazinās

Savukārt, analizējot iesniegumu statistiku, PTAC ziņo, ka 2024. gadā saņemti 252 patērētāju iesniegumi, kas ir par 9% mazāk nekā iepriekšējā gadā. Šis tendence var liecināt par uzlabojumiem finanšu pakalpojumu sniegšanā, kā arī par patērētāju apziņas pieaugumu attiecībā uz viņu tiesībām.

Kuras finanšu iestādes saņēmušas visvairāk sūdzību?

Svērtot PTAC saņemtos iesniegumus, ir svarīgi pievērst uzmanību tam, kuras bankas, apdrošinātāji un citas finanšu iestādes visvairāk ietekmē patērētājus. Dati par konkrētām iestādēm vēl tiek apkopoti, taču ir skaidrs, ka finanšu sektora pārstāvjiem ir jābūt gataviem reaģēt uz sabiedrības vajadzībām un bažām.

Kā PTAC risina patērētāju problēmas?

PTAC aktīvi strādā ar iesniegumiem un cenšas nodrošināt, lai katrs patērētājs saņemtu atbilstošu atbalstu. Centrs ne tikai sniedz konsultācijas, bet arī uzrauga un analizē sūdzības, lai izprastu iespējamos trūkumus finanšu pakalpojumu nozarē. Tas ļauj PTAC izstrādāt rekomendācijas un ieteikumus uzlabojumiem nozares praktizētājiem.

Noslēgums

Šī gada dati par PTAC sniegtajām konsultācijām un iesniegumiem skaidri liecina par dinamiku Latvijas finanšu pakalpojumu tirgū. Paplašināta konsultāciju sniegšanas prakse un mazāks sūdzību skaits varētu būt labs rādītājs, tomēr būtiska ir joprojām pastāvošo problēmu risināšana un patērētāju tiesību aizsardzības nodrošināšana. Finanšu iestādēm jābūt uzmanīgām un jāseko līdzi patērētāju vajadzībām, lai uzlabotu savu reputāciju un veicinātu uzticību.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz Delfi portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas