Pedagoģe: Augstāka vērtējuma saņemšanai skolēniem turpmāk būs jāpacīnās ar sarežģītākiem uzdevumiem
Jaunā vērtēšanas sistēma sākumskolā
Pedagoģe Liene Jankovska norāda, ka jaunā vērtēšanas sistēma, kas tiek ieviesta sākumskolā (1.–3. klasē), ienes būtiskas izmaiņas, kas attiecīgas uz skolēnu zināšanu novērtēšanu. Līdz šim mācību process balstījās uz pilnveidotā satura vērtēšanu, kurā skolēnu prasmes tika klasificētas, izmantojot STAP līmeņus: S — sācis apgūt; T — turpina apgūt; A — apguvis; P — apguvis padziļināti.Jauni sloķi un prasības
Ar jauno vērtēšanas kārtību tiks precizēts arī procentuālais slieksnis, ar kuru skolēns varēs iegūt attiecīgo līmeni. Piemēram, lai iegūtu "apguvis padziļināti" (P), skolēniem nākotnē būs nepieciešams sasniegt vismaz 87% no uzdevumu izpildes. Tas prasa ne tikai izpratni, bet arī spēju efektīvi risināt sarežģītākus uzdevumus.Sarežģītāki uzdevumi – lielāka izaicinājuma sajūta
Skolēniem tas nozīmē, ka, lai iegūtu augstāku vērtējumu, būs jāstrādā cītīgāk un jāpieliek lielākas pūles. Liene Jankovska uzsver, ka šāda pieeja ļaus skolēniem attīstīt ne tikai akadēmiskās prasmes, bet arī kritisko domāšanu un problēmu risināšanas spējas, kas ir būtiskas mūsdienu izglītībā.Secinājumi un nākotnes perspektīvas
Jaunā vērtēšanas sistēma, pēc pedagoģes domām, ir solis uz priekšu, kas veicinās skolēnu motivāciju un vēlmi mācīties. Izaicinājums, kas nāk ar sarežģītākiem uzdevumiem, neapšaubāmi palīdzēs jaunajiem skolēniem sagatavoties nākotnes dzīves un izglītības prasībām.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz TV3 portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit