• 2024. gada 16. septembris 21:04
  • NRA
  • 5

Pieaug iezīvotāju sūdzību skaits par precēm un pakalpojumiem; visbiežāk sūdzas Daugavpilī

Pieaugošās sūdzības: Daugavpils izceļas

Saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) informāciju, 2023. gada pirmajā pusgadā ir pieaudzis iezīvotāju sūdzību skaits par precēm un pakalpojumiem. Tika saņemti kopumā 1890 iesniegumu un sūdzību, kas ir par 3,6% vairāk nekā attiecīgajā periodā iepriekšējā gadā. Visbiežāk sūdzības tiek reģistrētas Daugavpils pilsētā, izceļoties starp citām Latvijas pašvaldībām.

PTAC dati un analīze

Analizējot datus, PTAC secinājusi, ka saglabājas tendence uz sūdzību pieaugumu. Tas norāda uz pieaugošu patērētāju apziņu par savām tiesībām un vēlmi vērsties pēc palīdzības gadījumos, kad ir saņemtas nekvalitatīvas preces vai pakalpojumi. Sūdzības iemesli ir dažādi – no zemas kvalitātes precēm līdz neapmierinošai pakalpojumu sniegšanai.

Visbiežāk sūdzību iemesli

PTAC paziņojumā tiek norādīts, ka visbiežāk iezīvotāji sūdzas par šādām jomām: elektronikas precēm, kosmētikas produktiem, kur iezīvotāji sūdzējas par tās kvalitāti un efektivitāti, kā arī par neatbilstošiem pakalpojumiem tirdzniecībā un būvniecībā. Šādā veidā arī tiek veidota jauna patērētāju aizsardzības dinamika, kas prasa uzņēmumu lielāku atbildību.

Daugavpils: lokālā problēma vai plašāka tendence?

Daugavpils tiek minēta kā pilsēta ar visaugstāko sūdzību skaitu. Vai tas ir vietējo iedzīvotāju konkrētās cerības uz kvalitāti vai varbūt uzņēmējdarbības vide ir tāda, kas palielina neapmierinātību? Šis jautājums paliek neskaidrs, taču tas aicina pašvaldību un uzņēmumus veikt pasākumus, lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti un atbilstošā informācijas sniegšanu patērētājiem.

Secinājumi un nākotnes perspektīvas

Sūdzību pieaugums ir skaidrs rādītājs tam, ka iedzīvotājiem ir svarīgas viņu tiesības un viņi ir gatavi aizstāvēt savas intereses. Šī tendence liks gan PTAC, gan citiem attiecīgajiem dienestiem pievērst lielāku uzmanību uzņēmumu un pakalpojumu kvalitātei. Uzņēmumiem ir jābūt gataviem reaģēt uz šo izaicinājumu un pieņemt pasākumus, lai apmierinātu patērētāju vajadzības un gaidas.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz NRA portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas