Produktu izplatītājus par vienošanos par cenām soda ar 1,4 miljoniem eiro
Naudas sods par cenu vienošanos
Lietuvas Konkurences padome ir noteikusi ievērojamu 1,4 miljonu eiro sodu Japānas zīmola "Dr. Ohhira" oficiālajam pārstāvim Lietuvā "Giantera" un vēl 19 citiem uzņēmumiem, kas izplata šī zīmola produktus. Šī lēmuma pamatā ir atklāta neatļauta vienošanās, kuras rezultātā tika ierobežota konkurence tirgū.Nepieciešamība pēc konkurences
Saskaņā ar Konkurences padomes sniegto informāciju, uzņēmumi vienojās nepārdot uztura bagātinātājus un kosmētikas produktus par cenām, kas būtu zemākas par piegādātāja noteiktajām cenām. Tāpat tika ierobežota iespēja piedāvāt atlaides un veicināšanas pasākumus klientiem, kas būtiski ietekmēja tirgus apstākļus un patērētāju izvēles iespējas.Pērnā gada notikumi
Šī lieta izcēlās pagājušajā gadā, kad Lietuvas Konkurences padome uzsāka izpēti par "Giantera" un citiem izplatītājiem. Pārbaudes laikā tika konstatēts, ka uzņēmumi, neievērojot konkurences prasības, izveidojuši stingru cenu kontroli, kas kavēja tirgus attīstību un ierobežoja patērētāju labumu.Reakcija no nozares
Nozares eksperti ir izteikuši bažas par šāda veida praksi, uzsverot, ka konkurences ierobežošana var novest pie lielākiem cenu līmeņiem un samazinātas produkta pieejamības. "Šādas vienošanās ir kaitīgas ne tikai patērētājiem, bet arī godīgai uzņēmējdarbības praksei," norādīja konkurences padomes pārstāvis.Vēlākas sekas
Soda apmēri kalpo kā brīdinājums citiem uzņēmumiem, ka konkurences noteikumu pārkāpumi tiks stingri sodīti. Lietuvas Konkurences padome uzsver, ka šāda veida uzņēmējdarbības prakse varētu būtiski ietekmēt tirgus konkurenci arī nākotnē, ja tā netiks kontrolēta un novērsta.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz NRA portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit