TOP 5: Kādus jaunos auto latvieši izvēlas pirktInteresanti fakti
Foto un virsraksts: VS
  • 2025. gada 10. aprīlis 08:03
  • VS
  • 51

TOP 5: Kādus jaunos auto latvieši izvēlas pirkt

Jauno automašīnu tirgus izaugsme 2024. gada pirmajā ceturksnī

Latvijā šogad pirmajā ceturksnī kopumā reģistrētas 4777 jaunās vieglās automašīnas, kas ir par 22,3% vairāk nekā 2024. gada attiecīgajā periodā, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija. Tas norāda uz iepriekšējā gada tendences maiņu un patērētāju interesi par jaunām automašīnām.

Populārākās automašīnu markas Latvijā

Populārākās šajā gada pirmajā ceturksnī bija "Toyota" markas vieglās automašīnas, reģistrējot 961 šādu spēkratu, kas ir 20,1% no visām pārdotajām jaunajām vieglajām automašīnām. Salīdzinājumā ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu, "Toyota" pārdošanas apjomi pieauguši par 35,2%.

Otrā un trešā vieta tirgū

Otrajā vietā ierindojas "Škoda" ar tirgus daļu 13,1% un pārdotiem 627 spēkratiem, kas ir par 13,6% vairāk nekā pirms gada. Trešo vietu ieņem "Volkswagen" – pārdota 571 šīs markas automašīna, ar tirgus daļu 12% un pieaugumu par 20% salīdzinājumā ar 2024. gadu.

Nākamās populārākās markas

Ceturtajā vietā ir "Nissan" automašīnas, kuru tirgus daļa ar 397 pārdotiem spēkratiem veidoja 8,3%. Ievērības cienīgs ir "Nissan" pārdošanas apjomu pieaugums, kas ir palielinājies 2,1 reizi. Piecu populārāko automašīnu marku sarakstu noslēdz "Audi", kas reģistrējusi 244 pārdošanas, palielinoties par 2,2 reizēm salīdzinājumā ar 2024. gada pirmajā ceturksnī.

Vieglā komercauto tirgus tendences

Vienlaikus asociācijas dati liecina, ka Latvijas vieglā komercauto tirgū šogad pirmajā ceturksnī tika reģistrētas 533 vienības, kas ir par 30,4% mazāk nekā 2024. gada attiecīgajā periodā. Populārākie šogad bija "Toyota" vieglie komercauto – pārdotas 148 šādas automašīnas, kas ir par 55,6% mazāk nekā iepriekšējā gadā.

Secinājumi

Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā ir vērojama strauja jauno automašīnu pārdošanas izaugsme, kas liecina par pozitīvām tendencēm tirgū. "Toyota", "Škoda" un "Volkswagen" dominē automašīnu izvēlē, savukārt komercauto nozares pārdošanas apjoma samazinājums rada jautājumus par nozares nākotni.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz VS portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas