
Vai jaunuzņēmumu panākumus var mērīt tikai vienradžos?
Vienradži kā mērvienība jaunuzņēmumu panākumiem
Klausoties publiskajā komunikācijā par vēlmi redzēt nākamo vienradzi, prātā nāk bērnības multfilma "38 papagaiļi", kur dzīvnieki mērīja čūsku garumu. Tā kā viņi nolēma, ka var mērīt ar dažādām mērvienībām, to garums tika noteikts. Arī jaunuzņēmumu pasaulē vienradzis ir izdevīgs termins; tas skan labi un simbolizē panākumus.Investīciju lielums un bankrotu risks
Tomēr jāatzīmē, ka vienradža statuss ne vienmēr norāda uz patiesiem panākumiem. Pasaules un tuvāko kaimiņvalstu pieredze rāda, ka piemēram, uzņēmumi, kas saņēmuši lielas investīcijas, bieži vien bankrotē. Tādā veidā, investīcijas pašas par sevi nevar uzskatīt par garantiju veiksmēm.Veiksme bez vienradža statusa
Savukārt ir arī tādi uzņēmumi, kas attīstās salīdzinoši lēnām, izmantojot tikai savus līdzekļus. Viņi var nesasniegt vienradža statusu, taču tas nenozīmē, ka viņi nav veiksmīgi. Daudziem maziem uzņēmumiem ir liela potenciāla viena no citām, ilgtermiņa veiksmes stratēģijām, kas var būt vērā ņemamas.Ekspertu viedoklis
Annija Mežgaile, jaunuzņēmumu un tehnoloģiju konferences "TechChill" vadītāja, uzsver, ka, lai izvērtētu jaunuzņēmumu panākumus, ir jāņem vērā ne tikai vienradžu tēls. Veiksmīgas attiecības ar klientiem, ilgtermiņa attīstības plāni un stabila peļņas plūsmu ir vienlīdz svarīgas. Tas atgādina, ka veiksme nav tikai tāda, ko var izmērīt ar skaitļiem, bet arī ar kvalitāti un ilgtspējību.Secinājums
Tādēļ ir vitāli apdomāti pievērsties plašākam skatījumam uz jaunuzņēmumiem, neierobežojot sevi ar vienradžu mītisko tēlu. Mērvienības, ar kurām vērtēt panākumus, var būt daudzveidīgas, un katrs uzņēmums ir unikāls ar savu ceļu uz izaugsmi.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz JAUNS.LV portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit