Vai skolu akreditācija parāda patieso ainu par izglītības kvalitāti tajās? Procesā apsver ieviest izmaiņas
Latvijā
Foto un virsraksts: LSM
  • 2025. gada 11. aprīlis 14:36
  • LSM
  • 33

Vai skolu akreditācija parāda patieso ainu par izglītības kvalitāti tajās? Procesā apsver ieviest izmaiņas

Akreditācija un tās nozīme izglītības kvalitātē

Skolu akreditācija ir process, kas katru sešu gadu laikā visām Latvijas skolām jārealizē, lai pierādītu sava darbības kvalitāti. Šī sistēma ir ieviesta, lai nodrošinātu, ka izglītības iestādes atbilst noteiktiem standartiem un spēj sagatavot skolēnus nākotnes izaicinājumiem. Tomēr jautājums par to, vai akreditācija patiešām atspoguļo izglītības kvalitāti, ir kļuvis par aktuālu diskusiju tēmu.

Zemi sasniegumi eksāmenos un valsts valodas zināšanas

Latvijā joprojām ir skolas, kuru skolēniem ir ļoti zemi sasniegumi eksāmenos, un ir gadījumi, kad skolotāji nerunā valsts valodā. Šie faktori rada bažas par to, cik efektīvi šī akreditācijas sistēma ir patiešām izglītības kvalitātes nodrošināšanā. Ja skola, kas nespēj nodrošināt saviem audzēkņiem nepieciešamās zināšanas, spēj iziet akreditāciju, tad rodas jautājums par šī procesa efektivitāti.

Diskusijas Saeimā par akreditācijas jautājumiem

Šī situācija ir izraisījusi diskusijas arī Saeimā, kur nozares eksperti un politiķi apspriež, vai akreditācijas kritēriji atspoguļo patieso izglītības kvalitāti. Daudzi uzskata, ka akreditācija kā process nav pietiekami objektīva, un ir nepieciešama papildu uzraudzība, lai novērtētu, cik lielā mērā skolas veic uzlabojumus pēc akreditācijas.

Potenciālas izmaiņas akreditācijas procesā

Lai uzlabotu situāciju, tiek izskatītas potenciālas izmaiņas akreditācijas procesā, kas varētu palīdzēt labāk novērtēt skolu darba kvalitāti. Iespējamo uzlabojumu vidū ir jauni novērtēšanas kritēriji, regulārāka uzraudzība un atgriezeniskās saites mehanismi, kas ļautu uzraudzīt skolu izaugsmi un sasniegumus ilgtermiņā.

Secinājumi un nākotnes perspektīvas

Akreditācija ir svarīgs solis izglītības kvalitātes nodrošināšanā, taču pašreizējā pieeja varbūt nav pietiekama, lai atspoguļotu reālo situāciju Latvijas skolās. Ir nepieciešams meklēt risinājumus, kas ļautu radīt efektīvāku sistēmu, kas ne tikai novērtētu skolas, bet arī veicinātu tās pastāvīgu attīstību un uzlabojumus. Izglītības kvalitāte ir nākotnes pamats, un tā ir atkarīga no mūsu šodienas lēmumiem.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz LSM portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas