
VDI: arī attālinātā darba laikā notiek nelaimes gadījumi
Attālinātais darbs un darbinieku drošība
Valsts darba inspekcijā (VDI) ir norādīts, ka arī attālinātā darba laikā jāievēro darba aizsardzības prasības. Neskatoties uz to, ka darbs tiek veikts no mājām, darba devējam ir pienākums nodrošināt savu nodarbināto drošību un veselību. Jaunākie dati liecina, ka nelaimes gadījumi attālinātā darba laikā nav reta parādība, un uzņēmumiem ir jādod lielāka uzmanība šim aspektam.Darba devēju atbildība
Saskaņā ar Latvijas Darba aizsardzības likumu, darba devējiem ir jāsaglabā darba apstākļi, kas veicina darbinieku veselību un drošību. VDI atgādina, ka darbinieku drošība neapstājas pie biroja sienām, un attālinātā darba apstākļi var radīt dažādus riskus. Darba devējiem ir jāizstrādā konkrēti pasākumi, lai mazinātu riskus, kas saistīti ar attālināto darbu.Nelaimes gadījumi: nākotnes izaicinājumi
Statistika rāda, ka, neskatoties uz attālinātā darba pieaugumu, nelaimes gadījumi notiek arī mājās. VDI aicina darba devējus veikt regulāras pārbaudes un nodrošināt darbiniekus ar nepieciešamajiem resursiem, lai viņi varētu strādāt droši. Tas ietver, piemēram, ergonomisku darba vidi, atbilstošu aparatūru un apmācību par drošību.Secinājumi un ieteikumi
Ņemot vērā šos faktorus, ir skaidrs, ka darba devējiem ir jāmaina sava pieeja attiecībā uz darbinieku drošību, neatkarīgi no tā, kur viņi strādā. VDI nodrošina resursus un konsultācijas uzņēmumiem, lai palīdzētu izveidot drošākus darba apstākļus. Katram darbiniekam jāatceras arī par savu drošību, ziņojot par jebkādām problēmām vai riskiem, kas var rasties attālinātajā darbā.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz NRA portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit