
Veselības inspekcija: neizskaidrota diagnoze nav komunikācijas problēma, bet pacienta tiesību aizskārums
Veselības inspekcijas paziņojums
Veselības inspekcija ir pievērsusi uzmanību problēmām, ar kurām saskaras pacienti saistībā ar informācijas trūkumu par viņu veselības stāvokli. Inspekcijas vadītāja Antra Valdmane uzsver, ka pacientu neapmierinātība ar neskaidri izskaidrotām diagnozēm vai pilnīgu informācijas trūkumu nav tikai komunikācijas problēma – tā ir nopietna pacienta tiesību pārkāpšana.Pacientu tiesības un informācija
Saskaņā ar Veselības inspekcijas paziņojumu, katram pacientam ir tiesības saņemt skaidru un pilnīgu informāciju par savu veselības stāvokli, diagnozi un analīzēm. Šo tiesību neievērošana var radīt nopietnas sekas ne tikai pacientu psiholoģiskajā labklājībā, bet arī ārstēšanas procesā.Izmaiņas veselības aprūpē
Valdmane uzsver, ka veselības aprūpes pakalpojumu sniedzējiem ir jāuzlabo komunikācija ar pacientiem. Tas ne tikai uzlabos pacienta apmierinātību, bet arī veicinās labāku ārstēšanas rezultātu sasniegšanu. Veselības inspekcija ir apņēmības pilna strādāt pie šo jautājumu risināšanas un aicina veselības aprūpes iestādes veicināt labāku informācijas apmaiņu ar pacientiem.Aicinājums rīkoties
Lai panāktu nepieciešamās izmaiņas, Veselības inspekcija aicina visus iesaistītos – ārstus, ārstniecības iestādes un valsts iestādes – pievērst uzmanību šai problēmai un aktīvi strādāt pie tās novēršanas. Pacienta tiesības ir jārespektē, un informācijas sniegšana ir būtiska daļa no šī procesa.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz JAUNS.LV portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit