
VI: Pacienta neapmierinātība ar mediķu attieksmi ir tiesību aizskārums
Pacienta tiesību aizskārums Vega
Pacienta neapmierinātība ar ārstniecības personu attieksmi vai neskaidri izskaidrotā veselības stāvokļa, diagnozes un analīžu rezultātu izskaidrošana nav vienkārši komunikācijas problēma, bet gan pacienta tiesību aizskārums. To norāda Veselības inspekcijas (VI) vadītāja Antra Valdmane. Šī nostāja akcentē, ka pacientu tiesību ievērošana ir būtiska ne tikai pacientu labsajūtai, bet arī veselības aprūpes sistēmas kvalitātei kopumā.VI rīko tikšanās slimnīcās
Lai uzsvērtu pacienta tiesību īstenošanas nozīmību, Veselības inspekcija organizē tikšanās ciklu ar slimnīcu vadību un ārstniecības personām. Šodien, pirmo reizi, notika tikšanās ar Daugavpils reģionālās slimnīcas vadību. Šajā pasākumā VI aicina veselības aprūpes speciālistus izprast, ka nepietiekama informācija un neiejūtīga saskarsme var radīt pacientam apdraudējuma sajūtu un izjūtas, kas saistītas ar slimību.Pacientu tiesību likums un tā nozīme
Veselības aprūpes departamenta vadītāja Iveta Hirša akcentēja, ka Pacientu tiesību likums nosaka pacienta tiesības uz informāciju par ārstēšanas iespējām, veselības stāvokli un par laipnu attieksmi no ārstniecības personām. Šā pamatprincipa ievērošana ir nepieciešama, lai nodrošinātu pacientu cieņu, tiesības uz pašnoteikšanos un vienlīdzību.Uzmanība pacientu tiesībām un sabiedrības uzticība
VI Juridiskā departamenta vadītāja Laura Šāberte uzsvēra, ka pacientu tiesību īstenošana veicina sabiedrības uzticību veselības aprūpes sistēmai, kas ir būtiska ilgtspējīgas un efektīvas veselības aprūpes nodrošināšanai. Pastiprināta uzmanība pacientu tiesībām visā pasaulē norāda, ka ir nepieciešams stiprināt ārstniecības iestāžu atbildību un izstrādāt sistemātisku pieeju rezultātu sasniegšanai.Konfliktsituāciju un sūdzību analīze
Vēl svarīgi ir pievērst uzmanību ātrai rīcībai konfliktu situācijās, jo zināšanas par pacientu tiesībām var mazināt domstarpību rašanās iespējas un sekmēt labāku situāciju pārvaldību. Saskaņā ar VI datiem, pērn saņemtas 117 sūdzības par pacienta tiesību aizskārumu, no kurām 56 saistītas ar informāciju par veselības stāvokli un ārstēšanas plānu. Tas parāda, ka joprojām pastāv vietas uzlabojumiem veselības aprūpē.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz VS portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit