Zaļais kurss jau tagad ir trieciens pārtikas ražotājiem. Uzņēmums atklāj, ko tas nozīmē viņiemEkonomika
Foto un virsraksts: LA
  • 2025. gada 24. aprīlis 13:43
  • LA
  • 19

Zaļais kurss jau tagad ir trieciens pārtikas ražotājiem. Uzņēmums atklāj, ko tas nozīmē viņiem

Zaļais kurss – izaicinājums pārtikas ražotājiem

Pārtikas ražošana Latvijā saskaras ar arvien lielākiem izaicinājumiem. Ne tikai izejvielu un energoresursu cenu kāpums ir kļūst par nopietnu problēmu, bet arī zaļā kursa ieviešana rada papildu grūtības ražotājiem. Šie jautājumi kļūst īpaši aktuāli, ņemot vērā, cik nozīmīga loma pārtikas ražotājiem ir Latvijas ekonomikā.

AS “Maag Latvija” pieredze

Intervijā ar aģentūru LETA, AS “Maag Latvija” valdes loceklis Heino Lapiņš uzsvēra, ka zaļais kurss jau tagad ir trieciens uzņēmumam. “Mums ir jāpielāgojas jaunajiem normatīviem, kas prasa ievērot stingrākus vides standartus, un tas nenoliedzami palielina mūsu izmaksas,” viņš norādīja. Uzņēmums, kuram pieder populārais zīmols “Rīgas miesnieks”, aktualizē jautājumu par ilgtspējīgas ražošanas izaicinājumiem.

Izmaksu pieaugums un ražošanas stratēģijas

Lapiņš atklāja, ka uzņēmumam jau tagad ir jāsaskaras ar augstākām izmaksām, ko rada gan zaļā kursa ieviešana, gan izejvielu cenu svārstības. “Mums ir jādomā par inovatīvām ražošanas stratēģijām, lai nodrošinātu, ka mēs saglabājam konkurētspēju tirgū,” viņš piebilda.

Nākotnes perspektīvas

Runājot par nākotnes perspektīvām, Heino Lapiņš ir optimistisks, taču arī piesardzīgs. “Zaļais kurss var radīt iespējas attīstīt jaunas darbietilpīgas procesu un tehnoloģijas, bet mēs nevaram noliegt, ka šobrīd ir izaicinājumi, kas varētu ietekmēt uzņēmuma peļņu,” viņš uzsvēra. Šis jautājums prasa neaizkavēties – ir svarīgi, lai pārtikas ražotāji varētu pielāgoties jaunajai situācijai un paralēli nepārtraukti uzlabotu savas ražošanas metodes, lai atbildētu uz laikmetīgajām prasībām.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz LA portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas