
Alkohola pudeles ar uzrakstiem "Labais"!
Vērība uz alkohola reklāmu
Aizkraukles tirdzniecības centrā IGA, veikals “Labais” piesaista garāmgājēju uzmanību ne tikai ar savu nosaukumu, bet arī ar izstādītajām alkoholiskajām precēm. Vitrīnās izvietotā alkohola piedāvājums ir viegli pamanāms, ejot pa t/c gaiteņiem. Tomēr uzraksti “Labais”, kas rotā vitrīnas, rada jautājumus par to, vai tā ir pieņemama reklāmas forma.Sabiedrības viedoklis un juridiskās normas
Kā norāda programmas "Bez Tabu" vadītājs Kaspars, šāda veida uzraksti var radīt maldīgas asociācijas par alkohola lietošanu. Alkohola reklāma ir stingri regulēta, un ir svarīgi, lai tā nepazeminātu sabiedrisko morāli vai veicinātu alkohola lietošanas popularizāciju, it īpaši jauniešu vidū.Noskaidrojumi no ekspertu viedokļiem
Daudziem šķiet, ka uzraksts “Labais” var tikt uztverts kā neoficiāls aicinājums patērēt alkoholu. Tas rada jautājumu — vai veikaliem ir tiesības izmantot pārtikas vai dzērienu nosaukumus, kas var veicināt sabiedrības veidotos priekšstatus par alkoholu? Jautājumi par to tiks nosūtīti attiecīgām iestādēm, lai noskaidrotu, vai šī prakse atbilst Latvijas likumdošanai.Secinājumi un nākotnes perspektīvas
Ir skaidrs, ka šādas situācijas prasa rūpīgu izvērtēšanu. Veikalu un alkohola izplatītāju rīcībai jābūt atbildīgai, ņemot vērā sabiedrības labklājību un likumus. "Labais" veikals varētu apsvērt iespēju pārskatīt savu reklāmas pieeju, lai izvairītos no iespējamām sekām un veicinātu drošāku un atbildīgāku sabiedrību.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz TV3 portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit