Faktu pārbaude: Rīgas Centrālās stacijas būvniecība nebūs 20 reizes dārgāka par Tallinas
Apstiprinātas Rīgas Centrālās stacijas būvniecības izmaksas
Rīgas Centrālās stacijas būvniecība, kas tiek īstenota Baltijas valstis savienojošās dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" ietvaros, būs plānota par vienu miljardu eiro. Šis apjoms radījis plašu diskusiju par izmaksu atšķirībām starp Latviju un Igauniju.Igauņu stacijas izmaksas - pretrunīgas ziņas
Igaunijā Tallinas Centrālās stacijas būvniecība plānota vien par 50 miljoniem eiro, kas ir ievērojami mazāk nekā Rīgā. Šo atšķirību, kas ir teju 20 reizes, patiešām ir grūti izskaidrot, un par to Saeimas tribīnē diskusēja deputāts Ainārs Šlesers ("Latvija pirmajā vietā") šā gada 6. jūnijā.Sabiedrības reakcija un jautājumi
Šlesera komentārs un jautājums par izmaksu atšķirību ir izraisījis atbildes un diskusijas sabiedrībā. Partija ir publicējusi izgriezumu no sēdes savos sociālo mediju profilos, aicinot cilvēkus padomāt par to, kāpēc Rīgas Centrālās stacijas būvniecība ir tik dārga, salīdzinot ar kaimiņu valstīm.Kāpēc šādas izmaksu atšķirības?
Jautājums par to, kāpēc izmaksas ir tik atšķirīgas, ir būtisks, un visiem ir nepieciešama skaidrība. Daudzas četras izskaidrojumi varētu būt zemāka darba izmaksu, atšķirīgas būvniecības prasības, infrastruktūras apjoms vai pat dažādi finansējuma avoti. Kamēr šī tēma turpinās izsisties publiskajā telpā, tiks gaidītas oficiālas atbildes no atbildīgajām iestādēm.Nākotnes perspektīvas
Ņemot vērā "Rail Baltica" projekta nozīmību visām trīs Baltijas valstīm, ir svarīgi nodrošināt, ka visi aspekti, tostarp budžeta plānošana un atbildība par izdevumiem, ir skaidri saprotami un akceptēti. Rīgas Centrālās stacijas būvniecība ir lielisks piemērs tam, cik būtiski ir pārliecināties, ka publiskais finansējums tiek izlietots efektīvi, lai veicinātu reģiona attīstību un sadarbību.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz Delfi portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit