Latvijas četru lielāko banku klientiem 11 mēnešos izkrāpti kopumā 14,8 miljoni eiro
Finanšu nozares asociācijas dati
Latvijas četru lielāko banku klientiem šogad, aptverot 11 mēnešus, izkrāpti ievērojami līdzekļi – kopā 14,8 miljoni eiro. Šo informāciju sniegusi Finanšu nozares asociācija (FNA), atklājot nopietnus riskus, ar kuriem saskaras banku klienti, kamēr viņi paši apstiprina aizdomīgus maksājumus.Pamu kabatā: izkrāpšana notiek patiesi laikus
Šogad notikušās krāpšanas liecina par to, ka klienti, iespējams, nav pietiekami uzmanīgi ar savām bankas kartēm un internetbanku. Speciālisti uzsver, ka šo krāpšanu pamatā ir social engineering tehnikas, kad krāpnieki, sagatavojot viltus situācijas, panāk, ka klients pats apstiprina maksājumus. Šī taktika liek domāt, ka sargāt savus līdzekļus kļuvis joprojām grūti, jo krāpnieki kļūst aizvien izsmalcinātāki.Bankas reaģē uz situāciju
Latvijas bankas ir aktīvi strādājušas pie krāpšanas gadījumu novēršanas. Pākalpojumu nodrošinātāji iegulda resursus, lai uzlabotu drošības pasākumus un izstrādātu izglītojošas kampaņas klientiem, ar mērķi paaugstināt viņu informētību par krāpšanas riskiem. Tiek runāts par jaunu tehnoloģiju ieviešanu, kas ļautu vēl labāk aizsargāt klientus pret nelegālām darbībām.Ko darīt, lai pasargātu sevi?
Finanšu eksperti aicina visus banku klientus būt modriem un ņemt vērā, ka jāseko līdzi ikvienai maksājumu darbībai. Ja rodas aizdomas par neparastu aktivitāti, ieteicams nekavējoties sazināties ar banku. Krāpnieki var izmantot dažādas metodes, tostarp zvanus vai e-pastus, taču svarīgi atcerēties, ka bankas nekad neprasa sensitīvu informāciju šādā veidā. Šie dati un padomi akcentē nepieciešamību būt atbildīgiem un uzmanīgiem, lai pasargātu sevi un savus finansiālos līdzekļus no krāpnieciskām darbībām.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz LSM portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit