Rail Baltica: Rīgas staciju konstrukciju pasargāšana ziemā izmaksās 420 000 eiro
Izmaksas Rīgas Centrālajai stacijai un lidostai
Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas un Rīgas lidostas termināla konstrukciju pasargāšana šoziem izmaksās 420 000 eiro. SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs informēja, ka no šīs summas 300 000 eiro paredzēti Rīgas Centrālajai stacijai un 120 000 eiro - Rīgas lidostai.Konstrukciju pasargāšana, nevis iekonservēšana
Diļevs uzsvēra, ka plānotā darbība nav iekonservēšana, bet gan konstrukciju pasargāšana ziemā. Viņš cer, ka valdība pieņems pareizos lēmumus un turpinās darbus Rīgas lidostā un Rīgas Centrālajā stacijā. Diļevs arī norādīja uz risku, ko rada ūdens sasalšana ziemā, tāpēc pabeigtās betona konstrukcijas tiks apstrādātas ar hidroizolējošiem un pretkorozijas risinājumiem.Finansējuma piešķiršana un ES fondi
Saskaņā ar Tiesību aktu portāla informāciju, Satiksmes ministrija (SM) ir sagatavojusi informatīvo ziņojumu par 1520 milimetru savienojuma izveidi no Rīgas Centrālās pasažieru stacijas līdz Rīgas lidostai pirms "Rail Baltica" projekta pirmās kārtas pabeigšanas. Plānots piesaistīt finansējumu, pārdalot ES fondu līdzekļus no citiem SM infrastruktūras projektiem, tostarp bateriju elektrovilcienu (BEMU) iegādei.Atveseļošanas fonda plānojumi
Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji informēja, ka tiek piedāvāti grozījumi Atveseļošanas fonda plānā, lai pārvietotu finansējumu Rīgas Centrālās stacijas projektam. Ņemot vērā plāna īstenošanas gala termiņu 2026.gada vasara, šis jautājums tiek risināts steidzami. FM ir sagatavojusi plānošanas dokumenta projektu, kas paredz 114,628 miljonu eiro pārvirzīšanu Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļas pabeigšanai.Eiropas Savienības fondi un diskusijas
SM priekšlikumi ietver arī finansējuma pārdali Rīgas lidostas stacijas pabeigšanai un dzelzceļa savienojumam ar lidostu. Par šiem grozījumiem jau uzsāktas diskusijas ar Eiropas Komisiju (EK), un tie tiks virzīti formālai lemšanai 2025.gada pavasarī.Projekta izmaksas un ieguvumi
Jau ziņots, ka atbilstoši Baltijas valstu augstāko revīzijas iestāžu ziņojumam nav skaidrības par "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas ekspluatācijas un pārvaldīšanas modeli. Jaunākie dati liecina, ka dzelzceļa līnijas kopējās izmaksas Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro, tostarp projekta pirmās kārtas izmaksas varētu veidot 15,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 6,4 miljardus eiro."Rail Baltica" projekta mērķi
"Rail Baltica" projekta mērķis ir izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai savienotu Baltijas valstis ar citām Eiropas valstīm. Projekta gaitā plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līniju, kuras maksimālais vilciena ātrums var sasniegt 240 kilometrus stundā.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz VS portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit