Ukraiņu bērniem galvenais izaicinājums – latviešu valoda, uzsver «Gribu palīdzēt bēgļiem» pārstāve
Latvijā
Foto un virsraksts: LSM
  • vakar 08:25
  • LSM
  • 7

Ukraiņu bērniem galvenais izaicinājums – latviešu valoda, uzsver «Gribu palīdzēt bēgļiem» pārstāve

Latvijas skolu izaicinājumi ukraiņu bērniem

Jau ilgstoši norit diskusijas par to, vai un kad ukraiņu bērniem būtu obligāti jāmācās Latvijas skolās. Kritiskā situācija, kas saistīta ar Krievijas iebrukumu Ukrainā, ir radījusi jaunas prasības valstīm, kas uzņem bēgļus. Latvijas izglītības sistēma saskaras ar nepieciešamību pielāgoties šīm izmaiņām, vienlaikus nodrošinot, ka bērni iegūst kvalitāti izglītību.

Bērnu valodu mācīšanās izaicinājumi

Biedrības "Gribu palīdzēt bēgļiem" valdes locekle Linda Jākobsone-Gavala uzsver, ka lielākais izaicinājums, ar ko saskaras ukraiņu bērni, ir latviešu valoda. Valodas barjera var negatīvi ietekmēt bērnu integrāciju Latvijas izglītības sistēmā, kā arī viņu sociālo un emociju attīstību. Tāpēc ir svarīgi izstrādāt atbalsta mehānismus, kas palīdzētu bērniem ātrāk apgūt latviešu valodu un pielāgoties jaunajai videi.

Obligātā izglītība un atbalsta mehānismi

Jākobsone-Gavala norāda uz nepieciešamību, lai ukraiņu un citu valstu patvēruma meklētāju bērni dotos uz skolu, taču tas ir jānotiek ar pilnīgu sistēmas atbalstu. Valsts ir jānodrošina, ka bērni saņem mācību resursus un emocionālo atbalstu, kas ir nozīmīga daļa no viņu procesiem. "Obligātām skolām ir jābūt gatavām pieņemt šos bērnus, bet mums kā valstij jāizdara viss iespējamais, lai šo obligātumu apvienotu ar atbalsta mehānismiem," saka Jākobsone-Gavala.

Nākotnes iespējas un risinājumi

Lai nodrošinātu veiksmīgu integrāciju, nepieciešams ieguldīt resursus valodas mācību programmās, kā arī veidot īpašus atbalsta tīklus ģimenēm, kas var palīdzēt tai piedalīties savas bērnu izglītības procesā. Ir svarīgi, lai ne tikai skolas, bet arī vietējās kopienas un organizācijas sadarbotos, lai izveidotu draudzīgu vidi, kurā ukraiņu bērni var justies droši un atbalstīti. Apzināšanās par šo procesu ir pirmais solis, lai nodrošinātu, ka ejošās izglītības sistēmas nākotne ir iekļaujoša un pozitīva.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz LSM portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas