
Raidījums: Latvijas dzelzceļš tiešā veidā joprojām ir sasaistīts ar Krieviju
Krievijas un Baltkrievijas tehnoloģijas Latvijas dzelzceļā
Latvijas dzelzceļš joprojām izmantos Krievijā un Baltkrievijā ražotas sakaru sistēmas, kas rada bažas par valstiskās drošības jautājumiem. Jau vairāku gadu garumā ir izskanējuši aicinājumi novērst šo atkarību, taču, neskatoties uz pieejamo informāciju, nekas būtisks nav mainījies.Sakaru sistēmu ietekme uz drošību
Raidījuma "Nekā personīga" veiktā izpēte atklājusi, ka Latvijas dzelzceļš joprojām izmanto daudzus programmatūras risinājumus, kas nodrošina informācijas apkopošanu un sūtīšanu uz Krieviju. Situācija ir īpaši satraucoša, jo šīs sistēmas nevar vienkārši atslēgt, jo tas apstādinātu satiksmi uz austrumiem.Iespējas aizvietot ar Rietumu risinājumiem
Lai gan ir noteiktas iespējas aizstāt Krievijā ražotās sistēmas ar rietumos ražotiem produktiem, tas joprojām nav izdarīts. Šāda aizvietošana ir svarīga, lai mazinātu riskus, kas saistīti ar valsts drošību un neatkarību.“Rail Baltica” projekts un tā saikne ar Krieviju
Turklāt Satiksmes ministrija plāno integrēt uzņēmumu "Eiropas dzelzceļa līnijas", kas ir atbildīgs par "Rail Baltica" projekta īstenošanu, Latvijas dzelzceļa koncernā. Tas rada jautājumus par to, kā šis projekts, kas tiek uzskatīts par mūsu drošības un militāro garantu, tiek sasaistīts ar uzņēmumu, kas joprojām ir saistīts ar Krieviju.
Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz NRA portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit