SPRK priekšsēdētāja: komersantiem tīk tarifā iekļaut arī nepamatotas štata vietas un atalgojumuIntervijas
Foto un virsraksts: NRA
  • šodien 08:00
  • NRA
  • 3

SPRK priekšsēdētāja: komersantiem tīk tarifā iekļaut arī nepamatotas štata vietas un atalgojumu

SPRK priekšsēdētāja viedoklis par tarifiem un komersantu ētiku

Kommentējot siltumenerģijas un ūdensapgādes pakalpojumu tarifu jautājumus, SPRK priekšsēdētāja Alda Ozola izteicās, ka ir svarīgi nodrošināt, lai tarifi ietvertu ne tikai pamatotas izmaksas, bet arī Nepamatotas štata vietas un atalgojumus. Tas norāda uz vajadzību pēc skaidrības un caurskatāmības komercaktivitātēs, lai patērētājiem nebūtu jācieš no netaisnīgiem maksājumiem.

Komersantu attieksme pret tarifiem un cenu samazināšanu

Interesanta ir situācija, kurā tikai 34 komersanti pauž vēlmi samazināt tarifus. Ozola skaidroja, ka šāds solis nav skaidri saprotams, ņemot vērā vispārējos kurināmā cenu sarukuma apstākļus. Lielākā daļa šo uzņēmumu, šķiet, nav apmierināti ar pašreizējiem tarifiem, taču netiecas pēc sarūkošajām izmaksām, kas liecina par iespējamu slēptu nevēlēšanos mainīt esošos tarifus.

Birokrātija un pakalpojumu sniedzēju prakse

Ozola izteica bažas par to, kā siltumenerģijas un ūdensapgādes pakalpojumu sniedzējiem uzņēmējdarbība kļūst par vieglu procesu. Viņi var izdomāt pamatojumu savai sūdzībai un uzrunāt regulatoru, kas var novest pie atļaujas paaugstināt tarifus. Tas rada jautājumus par šo pakalpojumu vērtību un patērētāju taisnīgumu.

Patērētāju šantažēšana un nozares attīstības nepieciešamība

Priekšsēdētāja arī pieminēja parādību, kad daži pakalpojumu sniedzēji šantažē patērētājus, radot negatīvu atmosfēru tirgū. Šādas darbības ir nepieņemamas un prasa steidzamu uzraudzību un regulāciju, lai aizsargātu patērētāju tiesības un interesi.

OECD rekomendācijas un dziļāka analīze

Alda Ozola uzsvēra, ka nepieciešama izsmeļošāka OECD rekomendāciju ieviešana, lai veicinātu labāku pārvaldību nozares ietvaros un uzlabotu pakalpojumu kvalitāti. Šīs rekomendācijas varētu palīdzēt uzlabot situāciju, kādā komersanti darbojas, un skaidrāk definēt, kas ir pamatots un kas nav.

Interneta pakalpojumu kvalitātes pārbaude

Attiecībā uz interneta pakalpojumu kvalitāti Ozola uzsvēra nepieciešamību izstrādāt rīkus, kas ļautu pārbaudīt un salīdzināt šo pakalpojumu kvalitāti. Tas būs būtisks solis, lai nodrošinātu caurskatāmību un godīgu konkurenci nozarē, kā arī lai patērētāji spētu pieņemt apzinātus lēmumus par pakalpojumu izvēli.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz NRA portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas