Eksperte skaidro: kāpēc bērns nevēlas iet uz skolu? Kā palīdzēt?

Vasaras brīvlaika ietekme uz bērniem

Pēc vasaras brīvlaika, kad bērni ir baudījuši brīvību un neierobežotu laiku, atgriešanās skolā bieži vien tiek sagaidīta ar bažām un nepatiku. Daudzi bērni un pusaudži izjūt stresu, kad viņiem jāatgriežas pie mācībām, kā arī jāsaskaras ar sociālām situācijām un akademiskām prasībām. Tas radīs izaicinājumus ne tikai pašiem bērniem, bet arī viņu vecākiem, kuriem jātiek galā ar bērnu noskaņojumu un emocijām.

Galvenie iemesli nevēlēšanās doties uz skolu

Svetlana Zaslavska, sertificēta klīniskā un veselības psiholoģe, skaidro, ka bērnu nevēlēšanās doties uz skolu var būt saistīta ar vairākiem faktoriem. Viens no galvenajiem iemesliem ir radusies psiholoģiskā spriedze – bērni var justies pārslogoti ar domām par mācībām, pārbaudījumiem vai sociālajām attiecībām. Turklāt, emocionālas traumas vai konflikti ar vienaudžiem, kā arī akcentēšana uz negatīvām pieredzēm iepriekšējā mācību gadā, var radīt bailes vai nepatiku pret skolu.

Kā palīdzēt bērniem pārvarēt grūtības

Lai palīdzētu bērniem un pusaudžiem vieglāk atsākt skolas gaitas, Zaslavska iesaka vairāktus risinājumus. Pirmkārt, ir svarīgi runāt ar bērnu par viņa sajūtām un skaidrot, ka nav nekas neparasts justies satrauktam vai nevēlēties doties uz skolu. Atbalsts un sapratne mājās ir būtiski. Otrkārt, vecākiem vajadzētu izveidot pozitīvu skolas atgriešanās atmosfēru, iesaistot bērnu lēmumu pieņemšanā, piemēram, izvēloties skolai nepieciešamās lietas vai ieplānojot pirmo skolas dienu kā svinīgu notikumu.

Rūpes par emocionālo labsajūtu

Lai mazinātu stresu un apjukumu, ir svarīgi ievērot arī ikdienas rutīnu un ritmu. Strukturēta diena palīdz bērniem justies drošāk, tāpēc vecākiem vajadzētu mudināt bērnus sagatavoties skolai pirms tās sākuma – piemēram, pārskatīt mācību vielu vai iepriekšnākam uzsākt regulārus mācību procesus. Ja bērns joprojām piedzīvo grūtības, nākties apsvērt profesionāļa palīdzību, piemēram, psihologa konsultācijas, lai kopā strādātu pie risinājuma un bērna emocionālās labsajūtas uzlabošanas.

Noslēgumā

Bērnu nevēlēšanās doties uz skolu pēc vasaras brīvlaika ir izplatīta parādība, un sapratne par tās cēloņiem var palīdzēt vecākiem sniegt nepieciešamo atbalstu. Sarunas, emocionālā atbalsta sniegšana un strukturēta pieeja var ievērojami uzlabot bērnu atgriešanās pieredzi, veicinot viņu labsajūtu un attiecības ar izglītības procesu.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz JAUNS.LV portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas