• 2024. gada 26. augusts 13:43
  • TV3
  • 7

Vai mūsu skolas ir gatavas bērniem ar UDHS?

UDHS - Bieža Parādība Mūsu Izglītības Sistēmā

Pasaules Veselības organizācijas dati liecina, ka vidēji 5-10% bērnu cieš no uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma (UDHS). Tas ir ievērojams skaitlis, kas liecina, ka gandrīz ikvienā klasē vai bērnudārza grupā ir vismaz viens bērns ar šo sindromu.

Psiholoģes Viedoklis par UDHS Izpausmēm

Psiholoģe, pētniece un grāmatas “Saprast UDHS” autore Dana Skara norāda, ka galvenās UDHS izpausmes ir neuzmanība, impulsivitāte un hiperaktīva uzvedība. Šie simptomi var būtiski ietekmēt bērna mācību procesu un attiecības ar vienaudžiem, tāpēc ir svarīgi, lai skolas un pedagogi būtu informēti par to, kā palīdzēt šādiem bērniem.

Vai Skolas Ir Gatavas?

Tā kā mūsdienu izglītības sistēmā arvien vairāk tiek runāts par iekļaujošo izglītību, rodas jautājums - vai mūsu skolas ir gatavas pieņemt un atbalstīt bērnus ar UDHS? Ir būtiski, lai skolotāji būtu apmācīti atpazīt UDHS pazīmes, piedāvātu piemērotas mācīšanās stratēģijas un nodrošinātu atbalstošu vidi.

Praktisku Risinājumu Meklēšana

Izglītības eksperti uzsver, ka ir nepieciešams izstrādāt specifiskas mācību programmas un atbalsta mehānismus, kas var palīdzēt bērniem ar UDHS gūt panākumus. Tādējādi, vecākiem, pedagogiem un izglītības iestādēm ir jāstrādā kopā, lai radītu sapratni un palīdzību šiem bērniem.

Secinājumi un Nākotnes Perspektīvas

Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms nav tikai izaicinājums bērniem, bet arī visai izglītības sistēmai. Ja mēs vēlamies, lai visi bērni, neatkarīgi no viņu vajadzībām, varētu veiksmīgi iekļauties mācību procesā, ir jāveicina izpratne un pieejamība atbalsta sistēmām. Laiks domāt par to, kādas pārmaiņas ir nepieciešamas, lai mūsu skolas būtu patiešām gatavas bērniem ar UDHS.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz TV3 portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas