Pārdevēja atsakās apkalpot klienti latviešu valodā; naidīgo pārdevēju apciemojis VDDLatvijā
Foto un virsraksts: NRA
  • šodien 10:50
  • NRA
  • 4

Pārdevēja atsakās apkalpot klienti latviešu valodā; naidīgo pārdevēju apciemojis VDD

VDD uzsāk izmeklēšanu saistībā ar nepatīkamajiem pārdevējas izteikumiem

Valsts drošības dienests (VDD) ir uzsācis pārbaudi, reaģējot uz sociālajos tīklos publicētajiem ziņojumiem par kādas veikala "Postcard.lv" pārdevējas aizvainojošiem un pret latviešiem vērstiem izteikumiem. Šie izteikumi radījuši satraukumu sabiedrībā, jo klientiem tika atteikta apkalpošana latviešu valodā.

Sabiedrības reakcija uz pārdevējas rīcību

Sabiedrība ir sašutusi par šāda veida rīcību no pārdevējas puses, kas uzskata sevi par neatkarīgu valodu lietotāju, noraidot iespēju sarunāties latviešu valodā. Klienti pauž viedokli, ka šāda attieksme pret valsti un tās valodu nav pieņemama un noved pie dalīšanās sabiedrībā.

Valsts drošības dienesta rīcība un mērķi

VDD, veicot izmeklēšanu, vēlas noskaidrot pārdevējas izteikumu apstākļus un iemeslus, kāpēc tika pieņemts šāds lēmums ietvert, ka apkalpošana notiek tikai citās valodās. VDD uzsver, ka viņu mērķis ir aizsargāt valsts intereses un nodrošināt, lai visiem iedzīvotājiem būtu pieejama vienlīdzīga apkalpošana neatkarīgi no viņu valodas prasmes.

Turpmākās sekas un iespējamais risinājums

Ja izmeklēšanas rezultātā tiks konstatēti pārkāpumi, iespējams, darbiniecei tiks izvirzītas sekas. Tādējādi šis gadījums var rosināt diskusiju par valodas lietojumu sabiedriskajā sektorā un aicināt uz legālo regulējumu, kas garantē Latvijas valodas saglabāšanu un attīstību. Sabiedrībai jāturpina uzraudzīt situāciju, lai nodrošinātu, ka šādi gadījumi vairs nenotiek.

Šis raksts ir sagatavots, pamatojoties uz NRA portāla informāciju.
Oriģinālo rakstu tu vari atrast šeit

Citas ziņas